Ik zit met een paar dwingende vragen. Bij mij op stal is vorige maaand een nieuw meisje gekomen met haar paardje, een arabiertje van 1,50 m. Een ontzettend leuk ding, maar nu komen de problemen.
1. Het paardje is zeker 50 kilo te mager, t ziet er niet uit en het paardje voelt zich er ook niet lekker bij. Ze krijgt 1,5 kg biks, 1 plak hooi en soms wat extra's zoals een slobbertje of wat muesli. Het paard staat echter ook op de wei, zonder beschutting. Ik heb dus het idee dat dit paardje veel te weinig krijgt. Vooral omdat ze op de wei staat en wat extra energie nodig heeft om zichzelf warm te houden.
2. Het 2e probleem is dat ze volgende maand weer naar stal moet. De eigenaresse wil haar dan gaan scheren. Ik heb geen ervaring met het later scheren van paarden (de mijne is vorige maand al geschoren
). Weet iemand hoe veel grams deken ze dan opmoet (want dat weet de eigenaresse dus niet en ik zie haar in staat een zweetdeken op te leggen).Vooral door het eerste probleem sta ik in dubio, stel ik mij nu aan of krijgt ze echt te weinig? En heb ik wel het recht om haar daarop te wijzen? Oh wijzen op bokt, helpt u mij?
)