Vagebont's paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Vagebont's paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 00:34

[naam verwijderd] is begin oktober gechipt, de vorige eigenaar heeft dat laten doen bij haar DA. Een paar weken later heb ik [naam verwijderd] officieel gekocht. Omdat bij de aankoopkeuring de aanwezigheid van de originele papieren gewenst was, heeft de DA van de eigenaresse een en ander niet opgestuurd naar de KNHS voor afwikkeling van de registratie.

Voor mij ligt nu het paspoort en (blauw) KWPn papier van [naam verwijderd], inclusief een aantal streepjescode-plakkertjes die corresponderen met Vagebonts chip.

WAt moet ik nu doen om [naam verwijderd]'s paspoort zo te laten wijzigen dat ik volgend jaar met hem zou mogen starten? Ik ben niet lid van het kwpn, en heb geen startkaart via het KNHS, al geloof ik wel dat ik daar lid ben (ik krijg 2-wekelijks Paard en Sport toegestuurd).

Wie kan het me vertellen?

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 07:59

De hele reutemeteut opsturen naar het KWPN; kleine tip, maak van alles een copy en stuur het aangetekend met ontvangstbevestiging op!

Ik kreeg nl een ander papier terug dan dat ik op had gestuurd, mijn paard had plotseling een andere opa!

Als je het op stuurt naar het KWPN wordt hij ook op jouw naam gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:19

Heb je hem al wel op je eigen naam overgeschreven?
Zo niet vraag dan of je het op naam van de oude eigenaar mag opsturen als die lid is van het KWPN.
Scheelt je toch het lidmaatschap geld
De rekening kan je dan aan de oude eigenaar betalen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 14:58

Kan je het paspoort van je paard niet laten registreren zonder tussenkomst van een stamboek?

Op mijn naam zetten maakt me niet veel uit,dus daar gaat het niet om. Belangrijk in deze is dat dat chipgedoe in dat paspoort komt te staan op een legale wijze. Dat moet toch ook zonder stamboek kunnen? Hoe doen ze dat anders met papierloze ponietjes enzo?