Even een vraagje over de groei bij een paard. In dit geval een KWPN-er. Een 2,5 jarige hengst. Ouders allebei zo rond de 1.68/1.70 m.
Hoeveel cm zal een jong paard nog ongeveer groeien en waar hangt dit allemaal vanaf?
Alle ervaringen zijn welkom
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lkaw schreef:Hoi,
Even een vraagje over de groei bij een paard. In dit geval een KWPN-er. Een 2,5 jarige hengst. Ouders allebei zo rond de 1.68/1.70 m.
Hoeveel cm zal een jong paard nog ongeveer groeien en waar hangt dit allemaal vanaf?
Alle ervaringen zijn welkom.
Yvonniej schreef:en het ligt eraan hoe oud hij is als jij erop gaat zitten.. Mijn paard is op zijn 10e geruint.. is dan ook 1.76m geworden..
Valencio schreef:Het paard van mijn zus is met 1,5 gecastreerd en is 1.74m........
)
. Dat is niet niks.
). Maar nu hoor ik om me heen dat paarden gemiddeld na hun derde niet meer dan 2 of 3 cm groeien. En dan wordt het wel kiele, kiele.
(wacht met spanning af....) paars schreef:Als je ze vroeg ruint worden ze hoger! dat komt omdat onder invloed van testosteron (dat dus niet meer vrijkomt als ie geen ballen meer heeft) de groeischijven zich sluiten en het paard meer de breedte in gaat.
? Een hengst groeit minder lang door in de hoogte, maar hoe hoog die van jou precies zal worden??? Dat weet niemand van te voren!