1,5 kg en dat waren korrels en mengeling (met een heel klein beetje haver in)
de dierenarts komt, zegt dat ze te dik staat
dus ik schakel over op 1 kg mengeling
nu kan ik alleen maar in het weekend rijden
door stage en vroeg donkeren mijn paard is niet te doen
-vrijdag gelongeerd wild wild en nog eens wild, na 20 min kon ik haar 2 min laten stappen ofoz en heel den tijd bokken.
-zaterdag gelongeerd ze was al rustiger, en er wat mee gereden(ging goed tot de gallop daar had ze van die gemene rodeobokken)
-dus zondag weer gelongeerd, wou eens rap doen. dus i.p.v. hoofstal eens met halster. -> paar gaat een paar keer aan in middengallop, ik erachter (kon ze totaal niet tegenhouden)
tot het moment dat ze weer aanzet inmiddengallop en ik erachter glijdend op mijn buik. laat het touw lol omdat ik het gewoonweg niet meer kan houden.
paar in middengallop door de weide met longetouw erachter? ze wil stoppen in de hoek, glijdt nog door, springt en ze is weg op de baan
gelukkig had ik ze nog snel, kijk naar de weideafrastering die was kappot. Paard had gelukkig niets.
nu krijgt ze gevet gras 1,5 uur (is wel gevet geweesd maar al afgegetend oor koeien)en anders staat ze gewoon op haar afgegeten niet gevette weide
en een plakje of 2 stro (als ik meer geef dan smijt ze het toch maar haar stal rond)
en wortels
ik ben van plan om gewoon haar korrels weg te laten en een biet bij te geven ofzo. is dit goed?
andere mensen geven hier allemaal lijk zoveel korrels, ik snap er niks van!
ps het gaat over dit paardje
en ik ga dat beest nooit meer met halster longeren (was dus de eerste keer dat ik zoiets probeerde)