Ik wil in de toekomst eigenlijk toch wel graag een veulentje van Jewel. Gewoon voor de hobby of sport, ik weet het nog niet,zie wel wat het brengt. Jewel wordt in het voorjaar 3, misschien dat ik haar dan al laat dekken,of anders in het voorjaar van 2006, als ze 4 wordt.
Nou vraag ik me af,hoe zit het precies met de beginletter(s) voor haar toekomstige veulen?Jewel is Welsh A en staat ingeschreven bij het NWPCS.Op haar papieren valt me op dat al haar voorouders beginnen met de letter F van moeders kant.
Voorbeeldje: -->Synod Fairy Lights-->Crimond Fern-->Shamrock Jewel Flamingo-->Jewel Famke. Zo gaat het nog veel verder terug.Zou Jewel haar toekomstige veulen dan ook met een F moeten beginnen?Of is er per jaar een andere letter?Ik heb er totaal geen verstand van.
Het is misschien een beetje ver gezocht, maar ik vind het leuk om te weten hoe het precies zit. Wie weet het?
Lusitana
Geplaatst: 21-11-04 14:02
Moederlijn is dus een F, zou ik aanhouden bij een merrietje. Maar bel even het stamboek, die kan het je het beste uitleggen, denk ik... Maar misschien zijn de bokkers sneller...
LadyMadonna
Geplaatst: 21-11-04 14:03
naar mijn weten is het bij het welsh vrij, maar het is idd wel leuk om die moederlijn aan te houden, maar dat moet je zelf weten
Jemawi
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-04 20:59
stef schreef:
naar mijn weten is het bij het welsh vrij, maar het is idd wel leuk om die moederlijn aan te houden, maar dat moet je zelf weten
Ga ik doen,vind ik wel het leukste.Dus in principe mag je gewoon bedenken wat je wilt?Sommige namen die je tegenkomt
In ieder geval bedankt voor jullie reacties,ben alweer heel wat wijzer. 'T stamboek bellen kan ik nog doen,maar ik wacht daar nog maar even een jaartje mee todat het echt zover is