Paard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tammietjeeh

Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:21

Goedemorgen (nog wel) Lachen

Ik was vanmorgen een beetje op marktplaats aan het snuffelen en zag daar zo'n leuk paard Lovers
Echt iets voor mijn moeder en mij!
Het zit dus zo na de verhuizing, als alles op kant is enzo gaan wij wsn een paard kopen en stallen hier in Zwolle (10 min van mijn nieuwe huisvesting)
En natuurlijk zit ik al een beetje rond te kijken...en vond ik dus dit paardje Lovers

Citaat:
Door studie ver van huis momenteel onvoldoende tijd om zorg en aandacht te besteden aan 11-jarige KWPN-merrie, van Ulster, koffievos.
Heeft jaren wedstrijdervaring met meerdere amazones bij pony's en paarden.
Momenteel L2 dressuur bij de paarden. Geen gebreken, goed gezond, verkeersmak. Ook geschikt voor beginners.
Gezocht : dochters en moeders die nog veel plezier met haar willen beleven op wedstrijden en tijdens buitenritten.

Wie kan ik het beste meenemen om te kijken of "het was is"
Klinkt zo cru

Bedankt! OK dan!
[/quote]

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:23

Je gaat er waarschijnlijk wel vaker als 1 x heen... Ga je de eerste x met je moeder omdat die er ook op moet gaan rijden....

En dan neem je de keer daarna iemand mee die er verstand van heeft....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:28

Je kunt in contact treden met de verkoper via e-mail en vragen om wat meer info. Hoe komt het bv dat er meerdere mensen op reden, dat is op zich byzonder... Waarom denkt ze aan een moeder en dochter, niet aan gewoon een kind of een man? Dan leer je even wat meer over het paard.
als je gaat kijken, hoef je niemand mee te nemen, want als het paard voor jou is, is het moeilijkoordelen. ik bedoel die persoon kan er wel helemaal weg van zijn en goed mee overweg kunnen en dan staat hij bij jou op stal en durf je er niet bij of op... om maar wat te noemen. Vraag of je het paard op preof kunt krijgen, dat is een redelijke goede garantie en of er een recent keurings rapport van een dierenarts bij is en dat je dat wel wil zien. Je kunt ook je eigen dierenarts vragen een keuriongsrapport te maken, maar omdat het geld kost, vind ik dat nmeer iets voor de verkoper. Verder moet je er gewoon een goed gevoel bij hebben als je het paard ziet en probeert ... en je moeder ook... Dan niet meteen beslissen maar foto´s nemen en thuis nog eens bekijken. Soms zie je op foto´s dingen wat je niet direct op was gevallen.. er een nachtje over slapen, misschien nog andere paarden gaan bekijken..

als je liever wel iemand meeneemt, denk dan aan je instructeur. Maar nog maals, jij meot met het paard overweg kunnen. Maar misschien ziet die foutjes of problemen...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:33

Zou het als Lusitana zegt eerst uitgebreid informeren via email of telefoon. Zorg dat je voor jezelf helder hebt wat je van een paard verwacht en heb je vragen klaar. Als je gaat kijken: de eerste keer gewoon met je moeder; evt op video opnemen. Als je haar echt leuk vind kan je de band aan een kenner laten zien en dan evt. als het dan nog wat lijkt teruggaan met die persoon erbij.
Je schrijft dat je over een tijdje een paard wilt? Zou zelf pas gaan kijken als je een paard kunt stallen enz. anders is het voor allebei zonde van de tijd. En lastig als het het paard voor jou blijkt te zijn.........

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:37

Je meoder zowieso,

en als je intructie hebt of iemand anders die dr veel vertand van heeft gewoon meenemen, voorla iemand die al vaker paard heeft aangekcoht.

en eerst bedenken wat jij met een paard wilt en of je dat wl in haar kan vinden!

succes!

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:46

Nee, over ene tijdje zijn we klaar met het huis en kunnen we dan gaan kijken naar een paardje Lachen
We hebben al een stalling gevonden dicht bij ons in de buurt, dus daar geen gezoek meer naar Knipoog

Maar iig bedankt!

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:52

Ik zal het ff wat duidelijker neerzetten:

*Het is de bedoeling dat het paard voor mij en mijn moeder wordt.,mijn moeder rijdt er af en toe op en ik dan regelmatig.
*We hebben eventueel al een stalling gevonden,waar nog voldoende plaats is en het ziet er daar netjes uit!

Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor jullie wordt!
Er staat ook wel een foto bij de advertentie maar dat vindt ik een beetjeraar als je dat hier neer gaat zetten..

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:57

Tammietjeeh schreef:
Ik zal het ff wat duidelijker neerzetten:

*Het is de bedoeling dat het paard voor mij en mijn moeder wordt.,mijn moeder rijdt er af en toe op en ik dan regelmatig.
*We hebben eventueel al een stalling gevonden,waar nog voldoende plaats is en het ziet er daar netjes uit!

Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor jullie wordt!
Er staat ook wel een foto bij de advertentie maar dat vindt ik een beetjeraar als je dat hier neer gaat zetten..

Wil je mij de link van de advertentie PBen

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 16:32

balans schreef:
Wil je mij de link van de advertentie PBen

Altijd! komt er aan Schijnheilig

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:21

Tammietjeeh schreef:
Altijd! komt er aan Schijnheilig

Ik heb hem.
Ik ga nu even kijken.