wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 00:29

hej,
Ik heb een jonge pony en ik heb dus veel begeleiding nodig, ik krijg 1 x in de week les (daar zit dresuur en springen in) en ik wil graag nog een les.
Wij hebben hier in de buurt een beetje geinformeerd en toen hebben we een dressuurclub hier in de buurt gevonden.
Daar hebben ze dus alleen dressuur.
Maar ik vind springen veel leuker ook al wil m'n pony dat nog niet zo goed.....
Een oom van mij die rijd en geeft les altijd onder het motto: als je geen dressuur kunt rijden kun je ook niet springen.
Daar heeft hij ook gelijk in maar tog als je in een springles zit krijg je altijd ook wel dressuur erbij... Scheve mond

Wat zouden jullie doen? Verward op zoek naar een springles of dressuur?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:31

je pony is nog jong, dus ik zou beginnen met de basis, en dat is dressuur.
je hebt al priveles, met daarbij oa springen, denk dat je dan ook wle genoeg springt voor zo'n jonkie

dus ik zou beginnen met dressuur, als dat allemaal prima gaat, en je merkt dat het springen ook beter gaat(ik kon pas met mn paard springen toen we Z1 dressuur waren Bloos! tot die tijd was t niets dan klieren en staken en steigeren Bloos ) kan je altijd nog stoppen bij de dressuurles, en naar springles gaan!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:31

Zeker als je pony jong is en waarschijnlijk dressuurmatig nog niet helemaal goed loopt, zou ik zeker een dressuurles nemen. Dressuur is en blijft de basis imo. Lachen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:32

Het is voor een jonge pony niet heel erg goed om veel te springen.. dus ik zou eerder kiezen voor een dressuurles dan springen. En je oom heeft helemaal gelijk. Als je niet gewoon dressuur kunt rijden, dan ook geen springen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:59

Dressuur is de basis voor het springen!
Als je de dresuur niet onder de knie hebt kun je ook niet springen.
Zeker nu je pony nog zo jong is, zou ik voor (goede) dressuurlessen kiezen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:41

Dressuur!
zker met een jong paard.
hij meot alles nog leren end aar is dressuur zeker heel belangrijk bij.
waarschijenlijk als jullie wat beter dr in worden word het vanzelf leuker!

en als je bij de 1 springles al beetje hebt dat zeker dresuur dr bij. si echt heel belangrijk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:26

Ja, je moet geduld hebben als je een jonge pony hebt. De dressuur die je in een springles krijgt is niet hetzelfde als in een dressuurles. Dressuur dus, spieren worden daar sterker van en je pony wordt gehoorzaam en krijgt vertrouwen en dan pas heb je de basis om te gaan springen...

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:50

bedankt voor jullie reacties.... OK dan!
Maar ik weet het nog steeds nie....ik vind springen heeeeel leuk en m'n pony ook alleen in het parcour kijkt hij nog te veel dus ik wil wel graag springen maar dressuur is wel beter..... Scheve mond
Als ik springles krijg dan zit er neem ik aan ook wel dressuur bij duss... Verward

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:05

bij springles zit er wel wat dressuur bij, maar de springlessen die ik heb gehad zijn meestal wat tempowisselingen in draf&galop en wat stelling&buiging vragen en al snel liggen er balkjes op de grond, dan wat in-uitjes en dan verder de hoogte in

ik vindt dat te zwaar om wekelijks met een jonge pony te doen

als ik jou was zou ik dus eebn halfjaartje dressuurles erbij nemen, dan wordt je pony wat sterker en gata ook de dressuur beter, en kan je daarna overgaan op springles
als je nu een beetje rustig aan doet met je pony, kan je nog jaren plezier van haar hebben en met haar springen!
mijn pony heeft bij de vorige eigenaar te jong te veel moeten springen e heeft nu spat&HKO, dat heeft ze al sinds haar 8e, neem aan dat je dat niet wil laten gebeuren bij jou pony!

dus eerst zorgen dat je pony wat ouder&sterker is, daarna kan je wat vaker gaan springen en heb je het langste plezier van haar!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:31

Ik zou de dressuur les gaan rijden. Dressuur is toch zeker de basis, zonder dressuur kan je niet springen.

Een bekende springruiter heeft eens gezegd; Eén meter voor, boven en na de hindernis komt het aan op springen, de rest is dressuur.
OK dan!