Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnoeskaB schreef:Persoonlijk zou ik naar een goede zadelmaker gaan, om een nieuw, goed zadel te kopen (dus geen Kieffer!) en deze door de zadelmaker te laten aanpassen aan de rug van het paard. Er zit zoveel verschil in elke paardenrug, dat een zadel niet zomaar op elk paard past.
De zadelmaker waar ik naar toe ga, blijft het zadel levenslang gratis aanpassen en opvullen, dus je bent echt niet duurder uit.

Rachke schreef:Hej, ik zou echt geen nieuw zadel kopen. Dat is ram stijf en stug en duurt maanden voordat het ingereden is en een beetje soepel is. Daarom zou ik je echt een tweedehands aanraden, en dat scheelt in prijs ook weer!
meagan_sarah schreef:Mijn intructrice gaat mee met zadelspassen. Heeft ze bij mijn oude zadel ook gedaan en die is echt super goed bevallen. Ik heb ook al op de site van Daaleman zitten kijken. Dat vind ik ook erg mooie zadels. Er is alleen een probleem: de winkel zit anderhalf uur van mijn woonplaats af. Naar mijn idee passen nieuwe zadels zich beter aan naar het paard, of is dit onzin? Zijn er nog merken/zadelmakers die jullie juist aan of afraden?
Alvast bedankt.