Ben je lid geworden van het stamboek toen je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Ben je lid geworden van het stamboek toen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 19:28

Zijn jullie lid geworden van het stamboek(waar je paard ingeschreven is) toen je je paard kocht?

En waarom wel of waarom niet?

Heb je alleen je paard over laten schrijven, of zelfs dat niet?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:40

Nee, ik ben niet lid geworden van het KWPN omdat ik geen zin had geld uit te geven aan iets waar ik verder toch niks mee deed.
Paard overschrijven kan alleen als je lid bent.

Nu ze drachtig is, ben ik trouwens wel lid.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:44

ik ga volgend jaar lid worden, om haar op mijn naam te laten zetten.
vind het wel vette onzin Boos!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:47

Mijn pony was al ingeschreven in het stamboek toen we hem kochten. Ben nu niet lid van het NRPS.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:11

met Gardy ben ik lid geworden om haar op mijn naam te krijgen (KWPN) maar kreeg al snel genoeg van IDS.
Mist: heb ik zelf op laten nemen in NRPS, ben daar nog steeds lid van.

Ben ook lid van Zangersheide, dat lidmaatschap hou ik omdat ik me kan vinden in hun gedachtengang.

Mijn veulen is ingeschreven in EASP, en van hen wordt ik dus ook lid. Even kijken hoe het EASP zich ontwikkeld, anders kan ik haar ook nog onderbrengen (ivm fokken) bij Zangersheide. Dit niet omdat ik haar als toekomstige fokmerrie heb gekocht, maar omdat als 1 van mijn andere paarden wegvalt, zij voor een waardige opvolger moet/mag zorgen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:26

Nee geen lid geworden. Vind het toch best een dure aangelegenheid. Als je een merrie koopt en ermee naar keuringen kan, dan kan het niet anders en is het ook de moeite waard. Maar voor een ruin vind ik het niet zo nodig.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:29

Nee, pas toen ik hem gedekt heb om het veulen op naam te krijgen heb ik hem over laten schrijven. Inmiddels heb ik me dus weer afgemeld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:30

ik liet al de paarden en ponies die ik heb gehad overschrijven. En wel om het volgende. Als hij gestolen wordt, hoe kun je dan bewijzen dat hij van jou is?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:33

Ik heb mijn Haflinger nu (ik geloof Bloos! ) 3,5 jaar. Ik heb hem een aantal maanden geleden pas laten overschrijven op naam, om dat te kunnen moest ik ook lid worden van het stamboek.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:47

Lusitana schreef:
ik liet al de paarden en ponies die ik heb gehad overschrijven. En wel om het volgende. Als hij gestolen wordt, hoe kun je dan bewijzen dat hij van jou is?

Ook met papieren heeft dat weinig zin, het is namelijk geen eigendomsbewijs.

Ik heb Simon nu bijna 5 maanden en ik ben nog aan het twijfelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:51

Nee, maar er staat wel op dat jij eigenaar bent, of zijn de papieren tegenwoordig anders?

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:53

Freggel schreef:
Ook met papieren heeft dat weinig zin, het is namelijk geen eigendomsbewijs.

Ik heb Simon nu bijna 5 maanden en ik ben nog aan het twijfelen.

Als de papieren op jouw naam staan is dat wel een bewijs van eigendom.
Ik sta wel ingeschreven omdat ik mijn paard op mijn naam heb laten zetten, is mss altijd makkelijk als ik haar ooit eens wil laten keuren.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:54

Ik ben wel lid geworden van het NWPCS.
Na een tijdje pas hoor,maar ook omdat ik graag keuringen met Jewel wilde gaan doen,dan moet je wel lid zijn,anders mag je niet meedoen.Ook omdat de papieren e.d. graag op m'n eigen naam wilde hebben.Overigens kostte dat het stamboek geloof ik wel wat moeite,maar goed,het is nu geregeld.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:55

Wij wel en nog steeds lid.
Zo krijgen we het clubblad en kunnen we meedoen aan de leuke stamboekactiviteiten zoals speciale besloten wedstrijden, keuringen e.d.
Omdat het zo'n klein stamboek is is het allemaal niet zo massaal en de sfeer is dan ook erg gezellig met die dagen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:57

Ik ben ook toen ik Fleur kocht gelijk lid geworden van het stamboek! Met een beetje dezelfde redenen als Mérens! Dat is het voordeel als je een Mérens hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:33

Ik ben wel lid geworden van het AVS, omdat anders op de eigendomspapieren nog steeds de naam van de fokker stond en niet mijn naam. En dat vond ik toch wel mooi staan Tong uitsteken Maar heb wel een paar maanden bedenktijd nodig gehad. Het AVS is verschrikkelijk duur qua overschrijven, kostte geloof ik zo´n 120 euro, met daarbij nog eens 60 euro lidmaatschap. Ik ben na het overschrijven nog steeds lid gebleven.
De nieuwsbrief van het AVS is wel leuk om te lezen, en ik hoop ooit nog eens naar een keuring te gaan.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:35

Ik ben ook lid geworden van het KWPN omdat ik mijn paard op mijn naam wilde zetten. Het is een dure aangelegenheid..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:36

Mijn paard heb ik laten overschrijven, en je hoeft helemaal geen lid te worden! Ik moet alleen +- 25 euro betalen, en dat zijn de overschrijfkosten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:39

Ik was al lid van het kwpn, omdat ik de in de strengen graag wilde lezen.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:53

Ben dit jaar pas lid geworden van het KVTH (heb lady al 5 jaar)
Ben dit jaar lid geworden omdat ik mee deed aan de centrale keuring en dan moet je lid wezen van het stamboek

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:04

Ik wordt geen lid van het stamboek... Ik doe er toch niks mee...

Ik heb mijn pony al dik anderhalf jaar maar ze staat nog steeds op naam van haar vorige eigenaar...

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:22

mijn paard was ingeschreven en ik ben daardoor gewoon lid geworden maar in duitsland gaat dat anders je betaal 1 keer in het jaar een vast bedrag en dan word alles voor je geregeld

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:25

balans schreef:
Ik wordt geen lid van het stamboek... Ik doe er toch niks mee...

Same here Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:31

ja ik ben lid geworden van het nrps. Om haar op mijn naam te zetten en om als ze een veuelen krijgt die ook te registreren. Alleen gaat het veulen waarschijnlijk niet meer door.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:01

Lurdes schreef:
Als de papieren op jouw naam staan is dat wel een bewijs van eigendom.
Ik sta wel ingeschreven omdat ik mijn paard op mijn naam heb laten zetten, is mss altijd makkelijk als ik haar ooit eens wil laten keuren.

Er staat idd wel op wie de laatst geregistreerde eigenaar is, maar zolang registreren geen verplichting is is het geen rechtsgeldig bewijs van eigendom.