Ik weet dat hier al heel veel topic's over zijn, maar ik vind in geen van allemaal echt helemaal wat ik zoek. Wij willen op stal namelijk een buitenbak gaan aanleggen, maar weten niet goed wat voor een we nu best zouden nemen. We waren aan het denken aan een prijs van +- 6000 euro, wat kan je voor die prijs het beste nemen voor een 20 x 40 bak?
TeamSpirit
Geplaatst: 20-11-04 17:49
voor dat geld kan je wel een hele goeie bak aanleggen. wil je weten wat voor bakbodem het beste is? ik ben dol op agterberg's bodems!!
Anjatjeuh
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 17:55
Een agterberg bodem hebt je (spijtiggenoeg) niet voor 6000 euro hoor
Anjatjeuh
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 19:08
niemand?
Sjonniej
Geplaatst: 20-11-04 20:20
Wat is de bestaande bodem op de plek waar je de bak wilt maken? Als deze goed hard is hoef je er niets aan te doen, anders kijken of je ergens puin vandaan kan halen om de grond hard te krijgen. Wij hebben een kleibodem en dat is goed.
Op die bodem gooi je zo een 5 à 10 cm grof zand. Niet graven, geen dure frutsels erdoor en voorar geen licht, dun, klein zand. Doordat het grof zand is loopt het water makkelijk door het zand naar beneden, hierdoor heb je binnen no-time na elke bui weer een droge bak. Als het erg heeft geregent, een paar geultjes en alles is weg. Als er vorst wordt verspelt, dan de bak slepen/harken oid. dat hij vlak is. Dan kan je er gewoon op rijden. Want de bovenste laag ontdooit snel en doordat hij vlak is, is er weinig verschil met een hard zandpad of weg.
Anjatjeuh
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-04 23:22
De grond is niet helemaal waterpas bij ons, dus dat lijkt me niet echt een optie, dan moeten we dus nog altijd op een scheve bak rijden, en dat is helemaal niet handig, en een van de hoofdredenen om een bak aan te leggen. Lijkt me trouwens toch niet echt de beste manier om een bak te krijgen die altijd berijdbaar is.
PhiaBink
Geplaatst: 22-11-04 00:05
Voor die prijs kan je een hele goede buitenbak nemen. Die van mij koste 7 jaar geleden incl. zand, drainage, arbeidsloon, omheining zo 17000 gulden. Hij ligt er nu nog steeds heel goed bij zonder plassen, stuiven, kuilen of wat dan ook. Een loonwerker is veel goed koper dan een Agterberg en hij kan zo bodem ook maken.