Hallo! Ik ben op zoek naar een manege die buitenritten organiseert voor ongeoefende ruiters. In het buitenland is het vaak mogelijk om zonder ervaring maar onder begeleiding leuke ritten te maken, maar in Nederland zijn de regels een stuk strenger. Weet iemand waar (liefst provincie) Utrecht een manege/stal waar dit wel mogelijk is? Het gaat hier overigens om volwassenen en niet om meisjes van 13... Het gaat om een klein groepje (3 mensen) waarvan er 2 wel wat ervaring hebben...
Met vriendelijke groet,
Sanne
Kyona
Geplaatst: 20-11-04 20:35
Zal niet meevallen. En hoe ongeoefend is ongeoefend? Kan ze bijv. wel een beetje rijden: stap/draf met lichtrijden en een galopje of echt niet? Meestal moet je voorrijden voordat je met een groep mee naar buiten mag. Anders is het wellicht een idee dat de ongeoefende ruiter een paar lesjes neemt, zodat deze op een verantwoorde manier mee naar buiten kan. Paarden blijven immers dieren die kunnen schrikken en als je niet kan rijden, is de kans groter dat je ernaast ligt. Neem aan dat je geen brokken wilt.
Lusitana
Geplaatst: 20-11-04 20:39
Er zijn wel maneges die het doen. als je maar eerlijk zegt waarom het gaat, krijg je makke dieren mee die wel achter elkaar aan hobbelen, en begeleiding. Vooral in toeristische gebieden zijn ze wel zo. Kijk als je een stuk door een stad moet of langs drukke wegen is het natuurlijk een stuk gevaarlijker, dat moet je begrijpen. Maar zoals in Drenthe op de zandpaden kan er niet zoveel gebeuren. In Schoorl (noord holland)deden ze vroeger ook niet moeilijk, ik weet niet hoe het nu is.
Lusitana
Geplaatst: 20-11-04 20:40
sorry,mik zie nu pas provincie utrecht staan. Nou ja, misschien weten andere bokkers iets?
Santannetje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-04 15:02
Nou ja, anders maar een stukje reizen he... Zolang t maar ergens te doen is! Weet iemand soms namen van maneges en eventueel ook nog prijzen, en wat informatie over de omgeving?
Morrie
Geplaatst: 21-11-04 15:04
je kan het proberen bij de Boshoeve in Soest, maar ik weet niet of je voor moet rijden. het lijkt me echter geen slimme actie om als onervaren ruiter in een vreemde omgeving paard te gaan rijden zonder begeleiding
Santannetje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-04 12:22
Het is zeker de bedoeling onder begeleiding te gaan rijden, ook omdat je de omgeving niet kent en omdat het gewoone en stuk veiliger is!
SharirBobby
Geplaatst: 27-11-04 12:51
in schoorl bij manege van poelenburgh kan je buitenritten maken als je nog geen ervaring heb. er komen regelmatig mensen die pas voor het eerst op een paard zitten. je gaat dan alleen stappen en er gaat begeleiding mee. http://www.poelenburgh.nl is hun site