Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Stennisje schreef:Ik heb er goede ervaringen mee. Ook hier geldt dat je het gewoon goed moet gebruiken.
Als je hem te strak zet, werkt het alleen maar nadelig.
Ik gebruik hem met longeren om de bovenlijn lang en los te krijgen.
Echt hangen kan volgens mij niet, het elastiek veert mee en als het paard toch kans ziet te hangen, voelt ie dat achter z'n oren.
Meestal is het even aftasten wat de juiste lengte is, het paard moet ook nog uitvinden in welke houding ie de minste druk krijgt.

Alikesflame schreef:ik ben er niet zo erg voor als je hem achter de oren doet. Dan gaan ze eerder (mijn ervaring) achter de teugel lopen. Ik doe hem wel eens bijn mijn pony onderaan de singel en dan door het bit en maak hem weer vast achter knopjes die ik n het elastiek gemaakt heb. Bij mijn paard gebruik ik hem sowieso niet die gaat er in hangen.
Yvonniej schreef:Mij ging het er dus om dat ik een discussie had met ruitje over het kunnen hangen in een elastiek.. en dat kan wel degelijk..!!
!
...of hoe je hem gebruikt
ruitje schreef:Ik kan mij niet voorstellen hoe je paard daar in kan gaan hangen...je doet hem toch DOOR de bitringen?Dan kan hij zich in ieder geval niet vastzetten
...Maar misschien hangt het inderdaad van het paard af?
.
*mandy schreef:Er zijn best wel veel paarden die er in gaan hangen. Mijn pony doet het ook wel eens, daarom gebruik ik het de laatste tijd niet meer.
Als hij erin gaat hangen zet hij zijn onderhals op, drukt zijn rug weg en zet zijn kaken vast.
Wanneer je paard dit niet doet vind ik het een prima hulpmiddel. Maar ja; wie ben ik?

...die van mij rond haar rug juist toppie hierdoor vinci schreef:.
zelf gebruik ik t meestal met longeren, lekker losjes eraan zodat ze tot een beetje buigzaam lopen en niet met de kop de hemel in!
Yvonniej schreef:de foto's staan er bij ruitje niet meer op, op het profiel.. maar daar stonden foto's in waar het er daadwerkelijk op leek dat hij er echt in hangt, sorry maar kan er nix aan doen dat het zo leek...
!Maar het topic staat nog steeds in mijn onderschrift hoor
!Net alsof ik ineens foto's zou weghalen als deze discussie word opgestart
!En zowiezo,foto blijft een momentopname
!