Zwarte broek van invetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Zwarte broek van invetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:21

heyhey,
Ik heb vanochtend in de hagel en de regen les gehad. Nou was m'n zadel echt helemaal nat geworden (behalve op de plekken waar ik zit Haha! ) van de regen wordt het leer niet veel beter en sowieso heb ik het zadel nog niet zo lang dus ik wil 'm zo even gaan invetten.
M'n vorige zadel was een wintec en de laatste keer dat ik een leren zadel heb ingevet was met m'n vorige pony. Ik weet nog wel dat ik toen ik de dag daarna ging rijden een hele zwarte kont had gekregen van het invetten!
Nou is dat niet zo'n probleem met een donkere rijbroek, maar ik heb morgen wedstrijd en ik vind het toch niet zo charmant staan met zwarte vlekken...
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:21

Nou eerst iig schoonmaken met zadelzeep. En dan lederolie erop doen. Dat trekt goed in, dus heb je er weinig last van. Na de wedstrijd kun je je zadel dan wel met gewoon vet invetten.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:19

i.p.v. olie of vet,lederdressing gebruiken.
Dit geeft niet af.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:16

ik heb nog nooit de bovenkant van een leren zadel ingevet..juist omdat je dus vieze rijbroeken krijgt.
gewoon schoonmaken met leerzeep is voldoende

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:21

hmmm... dat probleem had ik ook altijd en zelfs zonder het in te vetten... Maar denk indd dat gewoon schoonmaken met zadelzeep wel werkt

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:36

Zadel invetten met Hamanol van stubben. z'n tube kost 10 euro ofzo.. spul is licht van kleur.. trekt snel in.. en als je licht zadel hebt, blijft zadel ook licht van kleur! Ideaal goedje, en leer wordt er heel soepel van.

Afbeelding

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:59

Van alleen schoonmaken met zadelzeep wordt je zadel heel droog van.. dus altijd vet/olie erna! En ze zitting kun je beter niet invetten voor een wedstrijd, dat geeft dus enorm af. En je zitting slijt meestal ook niet zo snel en wordt ook niet snel vies, dus daar hoef je eigenlijk helemaal niet zoveel aan te doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:15

Blank vet nemen Lachen

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 20:21

ok bedankt!! Ik heb 'm nou toch maar wel ingevet met blank vet... Ik heb 'm tweedehands gekocht en de vorige eigenaar is er nei zo netjes meegeweest (rand aan de bovenkant van de zitting erg droog en beschadigd) ik heb 'm dus toch maar wel ingevet... Hopen dat ik morgen veilig kan rondlopen na het rijden Haha!