verzekeren zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

verzekeren zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:37

Ik heb mijn zadel in mijn eigen zadelkast hangen en die kast staat weer een een gezamelijke zadelkamer op mijn pensionstal.

Maar omdat mijn zadel dus niet thuis hangt moet ik hem opgeven aan de verzekering. Maar ik heb mijn zadel tweedehands gekocht en ik heb dus geen bonnetje.

Weet iemand waar je je zadel kan laten taxeren of zo. Of kan ik hem ook zonder bonnetje opgeven aan de verzekering.

Ze hebben namelijk de laatste tijd bij ons in de buurt op verschillende plaatsen al ingebroken.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:51

niemand die er iets van weet ofe r ervaring mee heeft?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:00

Bij de zadelmaker of een ruitersportzaak bijv. Let wel op wat de voorwaarden van de verzekering zijn. Bijv. extra sloten op je kast of zo'n soort zadelsteun waar je een slot aan moet hangen. Anders heb je kans dat je straks nog niets krijgt....

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 12:33

Mijn zadel ligt in een afgesloten kast en die kast staat weer in een grote algemene zadelkamer. Dus hij ligt wel in een goed afgesloten ruimte. Ook staan er stickers op de deur "Deze zadels zijn gemerkt"
Aangezien er bij ons op stal verschillende mensen hun zadels inderdaad gemerkt hebben. Schrikt hopelijk ook en beetje af.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:01

Van mijn dressuurzadel (toen nieuw) heb ik ook geen bonnetje, maar ik heb hem gewoon opgegeven aan de verzekering.
Mijn springzadel heb ik 2ehands, maar die was veeeeeeeeel te laag geprijsd door de winkel, waardoor ik hem hoger verzekerd heb bij de verzekeringsmaatschappij.

Mocht er onverhoopt wat gestolen worden, dan hoef ik maar naar de ruitersportzaak te gaan en dan wordt er wel een bonnetje geschreven.
Mijn zadels liggen wel binnen in huis, dat maakt wel een makkelijker verschil voor de verzekering.

Maar als je kan aantonen dat je eens per maand of iets dergelijks je zadel aan huis hebt (schroef een zadelsteun in een kast), dan is hij verzekerd onder de inboedelverzekering (bij Interpolis iig wel).