Buitenbak met drainage; zand of vlas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vivande

Buitenbak met drainage; zand of vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:22

Heet het eigenlijk wel vlas? Nagelbijten / Gniffelen maar ok; we hebben dus een gedraineerde buitenbak, en nu moet ik kiezen wat ik erin gooi.
Dus zand of dit spul;
Afbeelding

wat hebben jullie of wat zouden jullie kiezen; waarom en zijn er voor en nadelen van deze 2?

alvast bedankt Knipoog

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:35

hmm nog nooit Plingat spul* gezien.. altijd in zand-bakken gereden, of met houtsnippers en aarde. hmm, het heet denk ik geen vlas, want dit is iets van hennep wat je in de stal gooid..(en dat ziet er totaal anders uit)

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:40

Volgens mij is een voordeel van bovenstaande bodem (op de foto), dat het niet gauw bevriest!
Waar ik voor zou kiezen, weet ik niet... zou ik eerst de kenmerken moeten weten en vergelijken.
Heb wel eens op de bodem van de foto gereden en rijdt prima, zeker net zo fijn als zand Lachen .
Het valt trouwens ook even hard Haha! !

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:53

Wat een apart spul zeg!
Nog nooit gezien Haha!:D
ik zou het inderdaad ook met elkaar vergelijken en kijken wat je zelf heb beste vind! *LOL*

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:06

bij ons in de manege ligt dat ook... ze zijden dat het tapijt was :S

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:16

Dat ligt ook op een manege hier in de buurt, rijdt super lekker! Soort vilt i s datdacht ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:21

BIJ ONS IN DE BUITEN (EN BINNEN) baan ligt een mengsl van zand met een soort witte vlokken/sliertjes dat is echt super de super!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:18

Wat er op die foto ligt is moeilijk te zien. het zouden tapijtsnippers of kunststofsnippers kunnen zijn. voordeel hiervan is dat het heel erg goed meeveerd, heel lang mee gaat en niet bevriest. het hele grote nadeel hiervan is dat als je het wilt vervangen, je een heel groot bedrag neer zal moeten leggen om het af te mogen voeren. dit valt namelijk onder chemisch afval. bij ons in de bak liggen geloof ik kunsstofsnippers. er lag eerst een achterberg bodem in met houtsnippers maar dat was zooi. de houtsnippers waren gaan rotten en verstopte de drainage buizen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:20

Vlas had ik gekozen.
Rijdt super lekker, een veert idd goed mee. Lachen