wat doen jullie in de stal als het regent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babli

wat doen jullie in de stal als het regent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:21

stel je voor je gaat naar je lieveling en het regent pijpestelen Bloos! ga jj dan nog naar jj lieveling en zOja wat ga je dan allemaal doenn om het gezellig te maken of ga je niet meer Clown

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:29

dan wacht ik eerst tot de (ergste) bui over is Haha!
en regent het nog als ik op stal aankom, is er altijd wel iets te doen: eigen paard grondig poetsen, paarden wiens manen weer getrokken kunnen worden, tuig invetten of gewoon een praatje maken met degenen die dan toevallig op stal aanwezig zijn Tong uitsteken

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:30

hmm ik ga dan vaak buc zijn stal uitmesten,of opstrooien,
tuig invetten, slapen Tong uitsteken in de hooi berg...
buc poetsen dat is namelijk altijd zo'n varken Tong uitsteken

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:34

ik ga altijd wat lezen in de stal van mn pony, maar tot nu toe nog niet gedaan,.(pepper is zo sociaal om wat hooi van haar voor mn voeten te leggen van *hier jij maar ook wat*..)(en ze bestuudeerd me altijd een beetje, denk dat dit ook goed is voor de band met je paard) pepper staat tijdens de regen nog gewoon op het land, en ze vind het niet erg (meer) .. zelf ga ik dan meestal mn tuig helemaal schoonmaken en de zadelkamer opruimen,,of indd uitgebreid poetsen, manen bijknippen en dat soort dingen.
maar meestal vind ik zelf de regen niet zo erg, en dan ga ik toch maar ff wandelen met pepper.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:40

Ik ga gewoon in de regen rijden, niet anders dan anders.

iriz79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:43

Ik ga ook gewoon rijden, regenjas aan, cap op (werkt ook heel goed tegen een nat hoofd Knipoog ) en gaan nmet die banaan. Clown

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:50

haha ja ik ga zo namelijk ook naar mijn verzorg/eigen (beetje moeilijk om te zeggen mag hem namelijk beschouwen als mijn shetje dus noem haar automatisch meestel mijn Haha! ) en ik ben gewoon van plan lekker te poetsen enzo beetje in de stal zitten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:51

Ik kijk de lucht een beetje aan of het al snel droog wordt, anders ga ik gewoon rijden. Ik wil wedstrijden rijden, dus zal ik er ook voor moeten trainen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:54

Ik rij meestal zowiezo wel met regen. en voor de rest olly lekker poetsen of een beetje op hem zitten. ook wel eens tuig invetten of zijn hoeven helemaal schoon maken. en soms invlechten

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:54

jaa mijn shetje staat gewoon bij mensen thuis in een stalletje naast het huis met een klein weitje enzo (voor fotos zie profiel) dus kan niet met mensen een praatje maken Haha! maar me vriendin gaat ook mee dus zal wel gezellig worden

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:02

Ik ga als het regent eerst uitmesten. Maar als het niet droog wil worden gewoon rijden. Hij moet toch zijn beweging hebben.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 14:06

ik kan met mijn shetje nog niet rijden zij is bevallen en is nog steeds even dik Bloos! word toch is even tijd dat ik der echt conditie ga geven Haha!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 14:29

ik ga nu naar kellY kusjess ik zal 1 grote knuffel van de bokkers odenn *LOL*

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:01

Tuurlijk ga ik! Je laat je paard toch niet binnenstaan omdat het regent Verward En vervolgens gewoon rijden (paard en ik wel helemaal ingepakt Haha! )

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:17

als het echt een harde plensbui is ga ik niet rijden want dan wil mijn pony altijd met de kont in de regen staan..en da wil het rijden niet meer...duzz ik wacht tot het over is en dan ga ik rijden..als het maar blijft regenen dan..ga ik men pony lekker borstelen..of men proefenboekje even goed door lezen:P...haha

kusss Jeannine &nd Sheba

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:19

Als het niet tè hard meer regent, dan ga ik gewoon rijden .
En anders zijn er altijd nog wel wat andere klusjes die je kan doen.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:26

Weer of geen weer, ik ga naar mijn paard, uitmesten en dan rijden. Op stal hebben we de beschikking over een binnenbak en ik moet zeggen dat bevalt me goed met dit slechte weer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:28

Het is hier echt niet te doen meer, regen, bak vol water, echtgenoot en groom op cursus. Aangespannen rijden in m'n eentje doe ik niet, dus heb ik net even lekker de dekken van de paarden gehaald, even gepoetst, niet voor het mooi, maar voor de jeuk. En toen ineens scheen het zonnetje ... Dus heb ik de twee groten een vuil dek opgegooid (de jaarling heeft zijn eigen berenvelletje) en heb ze in de bak c.q. zwembad gegooid. Ze zijn nu aan het spetteren samen en hebben de grootste lol. Af en toe kijk ik even, maar ik wil ze toch nog even een uurtje lekker laten spelen. Mijn grootste zorg in zo'n natte bak is altijd wel mok, dus zometeen even met een handdoek de kootjes uitdrogen. Hooi zit al in de ruiven, appeltjes in de bakken, dus zometeen zijn ze lekker droog en warm weer binnen, met schone jassen aan.

En ik heb ondertussen mijn hele tuig weer schoon en dat hangt nu op de tuigenwagen te drogen. Toch makkelijk, kunststof na een modderrit. Donderdag dagje Drunense Duinen, weer of geen weer en dan kan alles weer vies worden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:36

Ik heb net gewoon een buitenrit gemaakt,
echt los en uitstappen zit er dan niet in, maar hij heeft iig een goed uur echt beweging.
Nu staat hij met regendek en regenhals in de wei lekker te rommelen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:38

Ik ben jaloers op je ... maar ik kan geen kant op zonder groom.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:41

Bij ons gaan ze gewoon naar buiten; weer of geen weer. 's Middags ga ik wandelen of een buitenritje maken. Ook als het regent.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:44

MoniqueT schreef:
Ik ben jaloers op je ... maar ik kan geen kant op zonder groom.

Kan je ze niet onder het zadel rijden dan?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:47

Citaat:
Kan je ze niet onder het zadel rijden?

Nope, dat trekt mijn lijf niet, helaas. Maar de ramp is niet zo heel erg groot hoor, Levi wordt door zijn eigen baasje gereden en ook Janssen komt zeer regelmatig voor de wagen en wordt regelmatig gelongeerd. Maar in deze bak ... waterballet

Ik heb gewoon een beetje de pest in. Albert is dus een heel weekend op cursus, het is snertweer, mijn marathonwagen staat nog bij Hans van der Mee (is meegeweest naar Paard en Koets) en ik mis drie weken achter elkaar mijn les bij Onder de Kastanje door andere verplichtingen. Ben dus gewoon een beetje narrig omdat ik het mennen op dit moment mis.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:49

Nou das voor mij niet zo moeilijk. Ik pak gewoon de kruiwagen en begin met het uitmesten van de bak en daarna de stal. Dan breng ik de mest weg naar de boer en ga ik hooi in de bak leggen. Daarna nieuw stro in de stal. De verzorgster gaat ondertussen van met mijn pony aan het werk. Daarna weer voeren en dan naar huis en gauw een warme douch en droge kleren.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 17:53

ik kom net van kelly vandaan even lekker gepoetst staart bijgeknipt goede boterhammen gegevee Schijnheilig gekeken hoe de boer het hooi en stro kwam brengen Schijnheilig en natuurlijk even als penny meisje op de hooiberg gaan zitten en de galop zitten lezen Cool