Waarom zoveel likken opeens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Waarom zoveel likken opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:10

M'n verzorgpaardje is echt opeens ontzettend veel aan het likken en dan ook echt aan álles ... heel raar want dat deed in ieder geval nooit zó veel.
Iemand anders zei dat dat op zouttekort kon duidden, maar ze heeft zo'n zoutsteen in d'r voerbak (waar ze af en toe stukjes van door d'r voer heen plet wat ook niet echt de bedoeling is maar ze krijgt er dus genoeg van binnen). Waar zou dat door kunnen komen, vond t namelijk wel raar dat ze dat opeens zoveel begon te doen Verward

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:20

Blijkbaar dan toch een mineralen tekort.. misschien moetj e een andere zoutblok proberen... Verward

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:37

je hebt namelijk zoutblokken met veel mineralen, en zoutblokken met wat minder mineralen.. denk dat jij er eentje nodig hebt met veel mineralen, zou ff in de winkel informeren.. (zelf heb ik die van rockies: met knoflook.)(weet alleen niet of daar veel mineralen inzitten)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:50

Mineralentekort....
Nu het wat kouder wordt verbruikt hij meer energie en heeft hij dus ook mee nodig.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:08

Die van mij begint nu ook overal aan te likken...
Maar ze heeft nu een zoutblok hangen... en de andere die ik heb geprobeert die eet ze niet...

Maar aan die ik nu heb likt ze wel....

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 14:15

Ze likt echt overal aan behalve aan die liksteen Verward Hij ligt nu in d'r voerbak en dankzij haar fantastische eetgewoontes krijgt ze het dus wel binnen maar uit zichzelf likt ze er nauwelijks aan, da's ook wel weer vreemd dan.
Maar ik zal inderdaad eens kijken naar een liksteen met meer mineralen ... bedankt allemaal OK dan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:21

misschien s t een id om liksteen uit de voerbak te halen. en op andere plaats op te hoeangen, is gelijk een stukje verandering en gaat verveling tegen. ik hen bij mijn paard een blok van 10kilo hangn, doet het perfect. maar informeer indd naar n blok met meer mineralen, zorg ook voor voldoende water als je paard zoveel likt

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 14:23

Hij heeft een tijdje gewoon in d'r stal gehangen maar dan kijkt ze er echt niet naar om Verward behalve die Lick-It's, maar die zijn altijd binnen 2 dagen op dus dat schiet ook niet echt op, en ik weet ook niet of daar nou zoveel mineralen inzitten?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:30

Tuurlijk zitten er mineralen in maar zo een rood "gewoon" blok is net zo best alleen niet zo duur.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:48

Ze likken ook wel als ze gewoon een zoete tong hebebn van d eappels of snoepjes, suikerklontjes...
Verder kan er een behoefte zijn aan iets anders dan mineralen. Misschien een bloedtestje laten doen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:38

Anders wat zout verstoppen in een handje biks?

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:10

Mijn bijrijdpaardje likt ook zoveel!!! Hij heeft een zoutliksteen gekregen maar die had hij in 3 dagen OP!!! Vingers aflikken
(Wat zal dat beest een DORST gehad hebben, zeg!)
Volgens zijn eigenaresse kan het ook zo zijn dat paarden die dit doen als veulentje te vroeg bij de moeder weg zijn gehaald.
Ik weet het niet; ze gaat nu een andere liksteen voor hem halen (mineraal), ben benieuwd of dat helpt. En anders maar weer zonder: Klefbekje! Knipoog

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:13

Twister doet dit al jaren. Maar een liksteen moet ze niet.
Zou me er maar niet te druk om maken. En anders eventueel een keer aan je DA vragen. Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:29

@Marlet; een paard met mineralen tekort kan als je een blok neerhangt deze inderdaad in enkele dagen op hebben. Het volgende blok gaat vaak wat minder snel op, omdat het tekort dan minder geworden is.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat je 1 blok per 3 dagen nodig hebt, dat wordt vanzelf minder Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:46

Milka likt ook ontzettend veel aan je handen. En dat terwijl ze een zoutblok heeft. Maar Milka heeft likken aan handen altijd lekker gevonden