Gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha4567

Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 12:40

Gister ging ik met en vriendin mee naar haar verzorgpony en omdat ie niet helemaal goed liep gingen we even een kwartiertje stappen.
Naja dan zijn er twee mogelijkheden: op een modderig en pikdonker paadje, waar niemand komt en buiten op de weg waar het niet glad is en minder donker omdat het fietspad ernaast verlicht is. Er kunnen daar alleen wel auto's rijden (het is een doodlopende weg dus 's avonds rijden die er bijna niet maargoed).
Iig kozen we voor het laatste. Dus reflexispul om de benen van het paard en m'n vriendin had nog zo'n knipperlichtje.
Wij dus op dat pad heen en weer stappen en op een gegeven moment komt er een auto aan. Het is een redelijk smalle weg dus we lopen naar zo'n 'inhammetje' waar auto's elkaar kunnen passeren zeg maar.
Maargoed, die auto stopt dus en die man is helemaal nijdig dat we zo gevaarlijk bezig zijn Scheve mond Hij zat te dreigen om de politie erbij te halen en was echt behoorlijk kwaad.
Ik vond zelf dat het niet echt gevaarlijk was. We waren (goed) te zien (had misschien beter gekund maar toch), en we keken echt heel goed uit of er in de verte een auto aankwam zodat we op tijd aan de kant konden gaan. Het is dus wel een smalle en vrij donkere weg, maar wat moesten we anders? Wat vinden jullie hiervan? Is het echt zo gevaarlijk?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:42

Je was duidelijk zichtbaar met de lampjes en reflectie bandages dus had die man gewoon zijn mond moeten houden en door moeten rijden. Hij heeft geen recht van spreken op zo'n moment.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:45

Als je goed zichtbaar bent, had die man iid geen recht van spreken. Misschien dat hij gewoon geschrokken was om zomaar een paard tegen te komen ofzo...?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:47

Je was indd goed zichtbaar, had goed uitgekeken, dus die man had indd geen recht van spreken. Vind het trouwens al heel wat dat je reflectiebandages om had gedaan en met zo'n knipperlichtje, want dat zie je niet vaak...

Samantha4567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 13:06

Moet wel eerlijk toegeven dat het knipperlichtje niet superfel was ofzo máár wel te zien iig, en die man had gewoon z'n lampen aan dus dan vallen die bandages ook wel op.
En er staan zoveel paarden daar, er lopen daar (in het licht iig) regelmatig paarden langs dus zo raar kan hij het niet gevonden hebben.
Het jammere was wel dat het paard een beetje begon te draaien toen hij in een keer remde, zo doet ze wel vaker maar blijft verder gewoon naast je staan dan, misschien had hij het idee dat we het paard niet goed in de hand hadden ofzo (wat wél zo was maargoed) ?
Politie erbij halen vond ik helemaal overdreven ... die weg is niet van hem dus volgens mij mag ik daar gewoon lopen dan ...

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:44

ik krijg ook nogsteeds af en toe een *knipperlichtje* van een automobilist: alsof ik hem niet zie. laatst was ik ook nog aangesproken door een vrouw dat het niet verstandig was om in het donker te lopen.
ik had: 4 reflectie bandages, zelf een reflectie vest en op mn schoenen zitten nog refectie strepen. pepper heeft ook nog een een lichtkleurige deken op(die dus erg goed te zien is zodra er ook maar iets van licht op schijnt). sommige mensen :@ .. ik vind het altijd erg vervelend, want ik kan rond deze tijd van het jaar meestal niet in het daglicht wandelen, alleen in het weekeinde.. (ivm school etc)
ik zou je er niets van aantrekken, je had voldoende reflectie om, die automobilist moet ook gewoon zelf bedacht zijn op *medeweggebruikers* en die hebben nou eenmaal geen accu en een automatische koplamp.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:52

Je bent als ruiter/koetsier verplicht om op de openbare weg te rijden. Eigenlijk mag je helemaal niet op fietspaden, voetpaden etc.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:10

Het was een doodlopende weg Sjonniej. En als ik kon kiezen tussen een modderig donker weggetje of een geasfalteerde normale weg zou ik het laatste ook gekozen hebben. Bij ons lopen er altijd paarden op de weg (aan de kant van de weg natuurlijk) dus aan die regel houdt ook geen kip zich.

Samantha4567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 14:21

Tja een reflecterend vest e.d. erbij was beter geweest, maar normaal gesproken gaat ze bijna nooit 's avonds, en als het donker is gaat ze meestal longeren of in de bak rijden en daarom had ze verder dus geen reflexi-spul maar ze wilde nu wel echt ff stappen dus ja, en inderdaad is een modderig paadje helemaal niks.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:29

VValar schreef:
Het was een doodlopende weg Sjonniej. En als ik kon kiezen tussen een modderig donker weggetje of een geasfalteerde normale weg zou ik het laatste ook gekozen hebben. Bij ons lopen er altijd paarden op de weg (aan de kant van de weg natuurlijk) dus aan die regel houdt ook geen kip zich.

Volgens mij begrijp jij mij verkeerd....
Je moet juist op de "autoweg" lopen, je mag juist niet op het fietspad.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:52

Als die man dat al gevaarlijk vindt, wat vind hij dan van voetgangers die vaak helemaal niks reflecterends hebben? Ik denk inderdaad dat hij gewoon geschrokken was en afreageerde...Maar misschien dacht hij meer om jullie, van dat het gevaarlijk is om in het donker buiten te zijn vanwege verkrachters en dat soort gespuis en was hij dus alleen bezorgd...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:58

Ik weet niet wat voor lichtje je hebt, maar zo'n knipperlicht is juist 'gevaarlijk', je kan hem beter op de stand zetten dat ie constant schijnt. Zo is de afstand beter in te schatten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:13

Je moet je wel blijven bedenken dat paarden op de weg niet zo vaak meer voorkomt en dat automobilisten het moeilijk vinden om te zien wat daar nou loopt. De automobilist zal wel geschrokken zijn omdat hij op het laatste moment zag dat het een paard was.

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:59

Maar als jullie echt niet zichtbaar waren was de man gewoon doorgereden.
Dat hij stopte betekend dat ie jullie ziet en dat je dus zichtbaar bent.

Misschien had ie ruzie thuis gehad ofzo?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:18

Als jij zegt dat je echt goed te zien was in het donker is er niks aan de hand. Ik zou me in ieder geval niks aantrekken van zo'n vent, jullie gingen tenslotte nog netjes opzij ook. Zou me er maar niet druk om maken.