Ik heb tijdelijk een pad zodat het zadel wat beter ligt tot de zadelmaker komt, maar die trekt tijdens het rijden telkens in de kamer. Nou is de standaard oplossing 'm onder het dekje te leggen, maar het materiaal lijkt me niet fijn tegen de huid (soort schuimrubber/piepschuim)
Iemand een creatief idee? Ik zat eerst te denken op de rug een dun lapje te leggen, daar de pad op, daar het dekje op en dan het zadel, maar ik ben zo bang dat dat gaat schuiven..
Lusitana
Geplaatst: 19-11-04 23:41
Kruipt het naar voren? Heb je geen foto? moeilijk oordelen. Op zich is het niet mis als iets in d ekamer zit, als er dan nog maar wat ruimte onder zit...
Jetta
Geplaatst: 20-11-04 00:05
Waarom niet tussen dekje en zadel? Al geprobeerd?
batje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 00:19
Jetta schreef:
Waarom niet tussen dekje en zadel? Al geprobeerd?
Ja, dan kruipt het dus in de kamer. Probleem is dus dat als het op het dekje ligt de welving van de pad in de kamer van het zadel trekt, vooral aan de achterkant. Van achter gezien zit dus de pad ver in de kamer en komt de pad maar halverwege de kussens, waardoor dat op de rand gaat drukken.
Lusitana
Geplaatst: 20-11-04 00:20
Aha, nu snap ik m. Eh, gevouwen deken onder het zadel ipv pad?
Jetta
Geplaatst: 20-11-04 00:20
Ik snap het...
batje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 00:29
Lusitana schreef:
Aha, nu snap ik m. Eh, gevouwen deken onder het zadel ipv pad?
Nee, de pad is van voren dikker dan achter zodat het zadel weer een beetje in balans ligt. (zadelmaker is onderweg) Een dikker dekje zal helaas dus weinig uitmaken.
Wat ik dus eigenlijk zoek is iets wat ik tussen de rug en de pad kan leggen (geen dekje, want dat moet erop) of een manier waarop de pad niet in de kamer trekt. Iemand?
Lusitana
Geplaatst: 20-11-04 01:17
Deken een keer extra omvouwen (alleen een rand) aan de voorkant, dan is-ie daar ook dikker dan van achter? Of de fabrikant eens bellen...
jessy
Geplaatst: 23-11-04 12:02
Of ff op de Albert Cuyp een m2 licht katoenen stof halen en daar een simpel hoesje van fixen voor om de pad heen? Met bijv een klittenbandsluiting ofzo?
Ik ken de pads idd wel, en het is niet echt lekker spul om op de blote rug te leggen