Wat zouden jullie doen???(trailer probleem)!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Wat zouden jullie doen???(trailer probleem)!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 20:13

Kijk, mijn 3 jarige pony ging vandaag weer mee naar de manege lekker rijden. Nou wordt hij bereden door een jongen. Zijn moeder bracht ons effe naar de manege met de trailer. Wij hebben zelf een vrachtwagen. Wat si er nauw??? Loopt die pony wel de trailer in maar niet meer ui!!! (meestal is het andersom). Want in de vrachtwagen kan hij er vooruit uit. En in een trailer moet hij dan draaien. Hij wilde niet achteruit. Was deze week een keer eerder gebeurt. En toen hadden we hem gewoon omgedraaid(schot wijd gezet). Eerst voetjes opgetild en naar achteren gezet. 2 voetjes op de klep, achteruit duwen. En wat doet hij. Snel weer naar voren racen. Mijn andere pony was ook mee. En die was er allang uit. Staat die andere te kijken van: gohh hoe doe je dat toch. In ieder geval. We hebben een zweepje gepakt en een paar keer een tik gegeven. Uiteindelijk na een tijdje liep hij eruit. We wilden niet dat hij weer ging draaien. Want dan leert hij het verkeerd. Na het rijden weer naar huis. En weer de trailer uit. Wilde niet. Gelijk zweepje gepakt. Een klein tikje en meneer stond buiten. Hij had het dus wel begrepen.

Maar mijn vraag is: Wat zouden jullie doen als je paard/pony de trailer niet uit wilt??? Verward

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:20

Veel oefenen op een paardvriendelijke manier. Denk dat je het wel goed aangepakt hebt. Een klein tikje (als aanwijzing) moet kunnen. Als hij dan achteruit gaat gelijk braaf zeggen en belonen als hij eruit is extra belonen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 20:30

Dat zweepje was wel effe nodig. Anders hadden we er nu nog gestaan. En natuurlijk was hij heel braaf toen hij eruit ging.