Kuitmaten bij gewone rubberen laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Kuitmaten bij gewone rubberen laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:42

Ik zag een topic staan over kuitmaten bij petrie (als ik het goed heb) laarzen. Nu heb ik geen leren rijlaarzen maar rijd ik met rubberen laarzen.
Gewoon maat 39 heb ik.
Nu passen die laarzen nogwel bij de voet maat maar ohjee die kuiten!!! Die passen er ECHT niet meer in!
Nu moet ik zeggen dat ik toch niet al TE brede kuiten heb maar ze zijn dus echt flink gegroeid! (ofg de laars gekrompen Tong uitsteken)
Maar nu vraag ik me af of je ook rubberen laarzen hebt met verschillende kuitmaten.
Ik heb mijn kuiten eens opgementen op het dikste punt en ze waren 36 tot 37 cm. Ik pas ECHT niet meer in mijn rijlaarzen. Dus ben benieuwd of er nog bredere laarzen zijn.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:52

Vast wel. Ga eens kijken bij een ruitersportzaak. Daar kunnen ze je ook wel advies geven en rubberen rijlaarzen heb je ook echt wel met verschillende kuitmaten.
Want tenslotte heeft niet iedereen even dikke of dunne kuiten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:21

Ja hoor, je hebt verschillende kuitmaten bij laarzen. Bij een goede ruitersportzaak hebben ze genoeg op voorraad en kan je passen wat goed zit.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:35

Ik weet dat Aigle alle modellen rijlaarzen in verschillende kuitmaten heeft. Van S tot XL volgens mij.

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:58

ik hebt rijlaarzen van het merk swing ? begint iig met de maat S en gaat door tot de XXwide dacht ik ik heb zelf behoorlijke kuiten en deze laarzen zitten bij mij erg goed Lachen

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:05

Ik heb ook aigle rijlaarzen in maat 39. Ze verkopen ook iets hogere (en duurdere) modellen met verschillende kuitmaten. Deze lijken ook veel meer op leren laarzen, door de hoogte en de voering gaat niet kapot. Ik vind ze veeeel fijner

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:56

Ja,het merk Aigle verkoopt ook rubberen rijlaarzen met extra brede kuitmaat *LOL* Ik heb ze ook gehad,totdat mijn kuiten ook daarvoor te breed werden Scheve mond Toen heb ik leren laarzen aan laten meten,tja je moet toch wat he Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:54

Ik heb mijn kuiten opgemeten en ze waren 36-37 cm in omtrek.
Ik heb nu gewonen aigle rubberen rijlaarzen en volgens mij is de kuitmaat M ofzo. Maar welke kuitmaat hoort bij 36-37 cm en dat hij dus niet echt strak zit.
Donderdag had ik ze aan en ik moest eens tuk lopen en dat ging dus totaal niet want dan krijg ik alleen kramp! Ze zjn dus echt veel te strak! (alleen bij mijn kuiten, mijn voeten en enkels hebben wel genoeg ruimte.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:22

Aigle heeft idd verschillende kuitmaten.
De tabel staat in de Divozagids, daar staat oer maat wat de kuitomtrek is.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:25

idd de laarzen van swing hebben verschillende kuitmaten, en vallen ook mee in prijs.
het is dan naar mijn ervaring wel een mindere kwaliteit als de aigle laarzen Lachen