Wie weet of aubiose werkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafdj

Wie weet of aubiose werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:41

Hallo,

Mijn pony is heel erg vies op stal nu staat hij op zaagsel en stro maar het is elke keer zo smerig.

Nu ga ik eind van de maand naar een nieuwe stal en ik zou aubiose graag een keer willen proberen met daar over heel wel wat zaagsel en stro,
Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met aubiose want ik vind het een beetje zonde om veel geld te betalen en het werkt niet.

Alvast bedankt.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:52

Vroeger gebruikte ik altijd Aubiose, maar dat de stal goed gevuld en de mestballen en urineplekken er eens per dag uit halen.
1x per week vulde ik de stal aan met een baal, het werkte bij mij altijd prima.
Nu sta ik er niet meer en we hebben hier speciale matten, die bevallen perfect, lekker weinig mestafval!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:01

Ik gebruik het ook, en vind het prima spul. Één keer per dag drollen eruit halen en één keer per week natte plekken eruit en nieuwe baal erin. De stal blijft heel droog. (Al is Lola erg netjes opstal Haha! )

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:27

Tja, bij viespeuken wordt het een stuk sneller vies dan bij schone paarden. Dus vraag me af of je zoveel verschil met zaagsel zult merken. Je moet er in ieder geval de eerste keer veel indoen en dan altijd de drollen eruithalen. Natte plek als het echt nat is en dan bijstrooien met schoon. Zou er geen zaagsel/stro overeen doen denk dat het effect dan teniet gaat. Je kan wel een pluk stro om te knabbelen geven.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:37

het werkt goed als je de drollen en de natte plekken eruit haalt maar het is wel afhankelijk van het stalgedrag van je paard. je moet niet een hebben die de stal "omploegt" met rondjes lopen want je moet zo weinig mogelijkk aan de bodem komen omdat er anders toch veel amoniac vrij komt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:50

Het is vooral goed spul voor paarden met longproblemen omdat het nagenoeg stof vrij is, maar of het echt werkt bij viespeuken? Het lijkt met sterk, de structuur is toch vrijwel hetzelfde als bij zaagsel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:56

ja het is wel goed spul,alleen een van mijn eerdere paarden, die at al het stro op,waardoor we over gingen op aubiose...uitproberen...maar daar zijn we ook maar weer mee gstopt,want daar begon ze ook aan te eten... Scheve mond dus zijn we weer terug gegaan op ons oude en prima werkende zaagsel Haha!