dikke bonny haha...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

dikke bonny haha...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:34

mijn pony staat met dit weer dag en nacht op stal, ja ik weet t het is niet leuk..maar niks aan te doen, ik loop de hele dag stage en de bak is een zwembad heb geen los gooi mogelijkheden en ik kan niet alleen int donker naar buiten, nu krijgt mijn pony meer hooi/kuil overdag en wordt dus ook dik! ik rijdt dit er na de winter wel weer af maar is dit erg?? want ik weet geen andere oplossing voor het zo lang op stal staan... xxx bonny4life

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:02

ik zou toch minder voeren..als ze haar eten niet kwijt kan door beweging, kun je daar wel problemen mee krijgen, en je bak is die overal nat?
als er droge stukken in zitten dan kan ze er toch wel in?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:05

De bak bij ons is ook goed nat, 1 kant wel droger, daar ligt nieuw zand. Maar toch gaan de paardjes de bak in hoor. heel de dag op stal laten staan is geen optie, denk ik. en dn moet je cker geen krachtvoer geven, iig heel weinig, want ze kunnen der energie niet kwijt zo. Dus dat hoopt maar op en op en op.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:36

kuil/hooi door de stal verspreiden? Kan je haar met minder langer bezig houden! En tijdelijk iemand zoeken die op haar wil rijden? Vriendin/buurmeisje/zusje?? Succes ermee!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:38

je gaat er dus pas na de winter mee rijden?

vind ik niet zo een goed idee

kan er niemand eens mee gaan wandelen ofzo...
zodat je niet in de zwembad-bak moet rijden?

best wel moeilijk voor jou..
veel succes OK dan!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:51

Of het hooi/kuil in een hooinet doen...dat duurt ook langer. Lachen En ze moeten er moeite voor doen. Maar staat ie nu heel de winter binnen, of wat?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:52

Een paard kan toch wel in een bak staan ook al staat er water in? Lijkt me in ieder geval een stuk beter dan de hele dag op stal!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:02

Dus je wilt je paard de hele dag op stal laten staan? De hele winter lang? (Of heb ik dat nou verkeerd gelezen?)

Dat zou ik nooit doen. Zoek iemand die erop wil rijden of zoek een plaats waar ie af en toe even uit kan rennen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:45

Je paard kan echt wel in een nattte bak lopen. Met peesbeschermers is dit niet zo'n probleem. Beter dan de hele dag op stel. Anders effe aan de longeerlijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:49

Eh, is er geen andere mogelijkheid dan de bak? Ziet die pony dan echt nooit wat anders dan bak en stal? Ga eens wandelen...buitenrijden... leuke dingen doen op het erf bv hindernis baantje bouwen en naast je pony rennend nemen. drie keer om de emmer, sprintje naar de volgende emmer, daar drie hkeer om heen, over een strobaal, achteruit naast de muur, vooruit in draf tot een paal, keertwending om de voor of achterhand en weer terug, enfin even je fantasie gebruiken...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:52

@ Lusitana: Op zich een leuk idee, maar of al die korte bochtjes zo slim zijn bij een paard dat verder weinig beweging krijgt..? Ik betwijfel het.
Ik begrijp namelijk uit het verhaal dat ze de komende maanden namelijk overdag geen tijd heeft en dat het 's avonds te donker is.

Ik zou hem gewoon in de bak zetten, zou niet weten waarom dat niet kan. Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:00

Denk je dat een pony in de bak of de wei geen korte bochtjes maakt? Trowuens hij zit dan toch aan een touw (of beter los) en kan zelf bepalen hoe ruim hij om dingen heengaat. Kanonne he, jullie trekken wel een pony in de krul, maar een bochie draven aan de hand is teveel? Er staat toch ook nergens dat het KRAP moet? Arme ponies. In de bak in de krul en woor de rest op stal..is dat dan het leven van de gemiddelde pony in Nederland? Omdat jullie allemaal op Anky willen lijken? En het is donker op het erf? nou ja, je zoekt het ook maar uit hoor.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:10

Lusitana schreef:
Denk je dat een pony in de bak of de wei geen korte bochtjes maakt? Trowuens hij zit dan toch aan een touw (of beter los) en kan zelf bepalen hoe ruim hij om dingen heengaat. Kanonne he, jullie trekken wel een pony in de krul, maar een bochie draven aan de hand is teveel? Er staat toch ook nergens dat het KRAP moet? Arme ponies. In de bak in de krul en woor de rest op stal..is dat dan het leven van de gemiddelde pony in Nederland? Omdat jullie allemaal op Anky willen lijken? En het is donker op het erf? nou ja, je zoekt het ook maar uit hoor.

Ik neem aan dat het eerste deel tegen mij gericht is, aangezien ik die opmerking plaatste. Als jij een paard een aantal uur per dag in de bak zet, maakt 'ie echt niet zoveel korte bochtjes (in de zin van pirouette-achtige bochtjes) als wanneer jij met hem om een emmer gaat lopen ofzo.
Bovendien trek ik geen enkel dier in de krul. Sterker nog: ik rijd momenteel maar zelden, bezit zelf namelijk twee Shetlanders waar ik te groot voor ben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:23

Ik weet niet waar jij een pirouette achtig bochtje ziet. Je denkt krap, maar het staat er echt niet.
Paarden loper sneller blessures op als ze in de bak tekeer gaan dan als ze aan een lijntje lopen...lijkt mij
en je shetlanders staan gewoon weg te kwijnen omdat je je te groot VOELT?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:30

Jij oordeelt blijkbaar wel makkelijk. Ik bén te groot en met name te zwaar om fanatiek te rijden. Maar de ene wordt gelongeerd, gereden en met beide wordt gewandeld en gefietst. Ze krijgen dagelijks beweging, wat van veel andere paarden niet gezegd kan worden. Bovendien staan ze dag en nacht in de wei.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:39

Goed hoor. ik denk niet dat TS zit te wachten op een discussie, mijn fout.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:53

nee ik heb nu stage 8 weken en dan heb ik minder tijd.. af en toe kan een vriendin mijn pony wel doen en ik wandel elke dag even als ik geen tijd heb of niet kan rijden. de bak zit niet bij mijn stal dus kan haar er niet los in laten.. de wei is te nat daar mag ze niet in, op stal geef ik al een hooinet en ze krijgt minder krachtvoer.. ik doe er egt van alles aan hoor...