Het gaat al een tijdje (zeg maar gerust de 2 jaar dat we lady nu hebben) niet lekker tussen mijn vriendin en Lady
. Ze wil zelf het liefste een paardje rijden dat al aardig wat kan en waar zij verder mee kan komen, het liefste Z1 of iets in die richting. Lady heeft altijd voor de kar gelopen en sinds ze bij ons is, is ze onder het zadel, nu +/- 2 jaar
.Mijn vriendin heeft Lady altijd veel gereden omdat haar andere bijrijpaard verkocht werd en ze zocht veel afleiding, wat ze ook bij Lady vond
. Toen ging het allemaal aardig (zover je dat kunt noemen met een paardje dat niet veel kan) en ging ze lessen volgen. Ook dit ging aardig, maar door de dracht van Lady, kreupel, onregelmatig lopen, ziek worden van Lady zijn we er ongeveer 9 maanden uitgeweest. In deze periode ben ik echt om Lady gaan geven. Toen ze zo ziek was is de band sterk gaan groeien tussen haar en mij en dat merk ik nog steeds in alles wat we samen doen. Mijn vriendin kwam steeds minder vaak en dan ging ik maar weer (niet dat ik het erg vond, maar wilde Lady niet aan haar lot over laten
). Toen het weer beter ging en we weer mochten gaan rijden zijn we na ongeveer een maandje weer voorzichtig gaan lessen. Eerst mijn vriendin later ik een paar lessen. Toen werd Lady weer naar Friesland gebracht voor de dracht en daar werd ze geinsemineerd. Ze kwam kreupel terug en weer was ik de gene die elke dag met d'r liep en d'r aandacht gaf
. Nadat alles weer goed was zijn we weer gaan lessen. Ik les nu 1x per week en dan om de week een 2e keer. Mijn vriendin lest op zaterdag en verder niet. Ik rij Lady daarbij nog 2x per week en zij nog 1 keer à 2. Als zij niet kan dan rij ik d'r op de andere dagen. Ik merk dat Lady netter en beter loopt onder mij dan bij haar. Dit wil ik niet capsones over laten komen, maar dat zeggen foto's en mijn gevoel
. Vandaag vertelde mijn vriendin dat ze een spoortje om wilde omdat Lady gewoon niet naar haar binnebeen luisterd. Ik heb daar veel moeite mee omdat ik het niet nodig vind.. Lady luistert wel naar mijn binnenbeen/mij en waarom dat niet bij haar?
Ze vond zelf dat er geen klik was tussen Lady en haar en wat ik daar van vond: "Tja, eigenlijk vind ik dat ook"heb ik geantwoord. "Maar om er daarom een spoortje omte doen vind ik dan gewoon onterecht naar Lady toe, zij kan er weinig aan doen dat het niet klikt tussen jullie, dat kun je niet dwingen". Ik heb ook gezegd dat ze moet nagaan of ze hiermee verder wil, ze wil eigenlijk niet meer naar stal omdat ze weet dat het toch niet lukt (met zo'n instelling niet nee
).Wat vinden jullie dat we moeten doen? Want dit gaan ten koste van haar humeur en ten kosten van Lady