klik niet tussen Lady en andere rijdster, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

klik niet tussen Lady en andere rijdster, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:17

Hey,

Het gaat al een tijdje (zeg maar gerust de 2 jaar dat we lady nu hebben) niet lekker tussen mijn vriendin en Lady Scheve mond . Ze wil zelf het liefste een paardje rijden dat al aardig wat kan en waar zij verder mee kan komen, het liefste Z1 of iets in die richting. Lady heeft altijd voor de kar gelopen en sinds ze bij ons is, is ze onder het zadel, nu +/- 2 jaar Pling .

Mijn vriendin heeft Lady altijd veel gereden omdat haar andere bijrijpaard verkocht werd en ze zocht veel afleiding, wat ze ook bij Lady vond . Toen ging het allemaal aardig (zover je dat kunt noemen met een paardje dat niet veel kan) en ging ze lessen volgen. Ook dit ging aardig, maar door de dracht van Lady, kreupel, onregelmatig lopen, ziek worden van Lady zijn we er ongeveer 9 maanden uitgeweest. In deze periode ben ik echt om Lady gaan geven. Toen ze zo ziek was is de band sterk gaan groeien tussen haar en mij en dat merk ik nog steeds in alles wat we samen doen. Mijn vriendin kwam steeds minder vaak en dan ging ik maar weer (niet dat ik het erg vond, maar wilde Lady niet aan haar lot over laten Lovers ). Toen het weer beter ging en we weer mochten gaan rijden zijn we na ongeveer een maandje weer voorzichtig gaan lessen. Eerst mijn vriendin later ik een paar lessen. Toen werd Lady weer naar Friesland gebracht voor de dracht en daar werd ze geinsemineerd. Ze kwam kreupel terug en weer was ik de gene die elke dag met d'r liep en d'r aandacht gaf Boos! Scheve mond .
Nadat alles weer goed was zijn we weer gaan lessen. Ik les nu 1x per week en dan om de week een 2e keer. Mijn vriendin lest op zaterdag en verder niet. Ik rij Lady daarbij nog 2x per week en zij nog 1 keer à 2. Als zij niet kan dan rij ik d'r op de andere dagen. Ik merk dat Lady netter en beter loopt onder mij dan bij haar. Dit wil ik niet capsones over laten komen, maar dat zeggen foto's en mijn gevoel Lachen .

Vandaag vertelde mijn vriendin dat ze een spoortje om wilde omdat Lady gewoon niet naar haar binnebeen luisterd. Ik heb daar veel moeite mee omdat ik het niet nodig vind.. Lady luistert wel naar mijn binnenbeen/mij en waarom dat niet bij haar?
Ze vond zelf dat er geen klik was tussen Lady en haar en wat ik daar van vond: "Tja, eigenlijk vind ik dat ook"heb ik geantwoord. "Maar om er daarom een spoortje omte doen vind ik dan gewoon onterecht naar Lady toe, zij kan er weinig aan doen dat het niet klikt tussen jullie, dat kun je niet dwingen". Ik heb ook gezegd dat ze moet nagaan of ze hiermee verder wil, ze wil eigenlijk niet meer naar stal omdat ze weet dat het toch niet lukt (met zo'n instelling niet nee ).

Wat vinden jullie dat we moeten doen? Want dit gaan ten koste van haar humeur en ten kosten van Lady

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:27

Volgens mij is Lady niet van jou (profiel gespiekt)?
Ik denk dat t eerlijker zou zijn vanuit je vriendin om verder te gaan met een ander paardje. Vooral omdat ze zelf al aangeeft dat het niet klikt en dat zij (en Lady) er niet vrolijker van worden...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:30

Ik zou haar niet meer op mijn paard laten Als het toch al niet klikt, en ze ook nog eens met spoor wil gaan rijden terwijl het (volgens jou) niet nodig is, kan ze beter met een ander paard verder gaan Lachen

[edit: typfout]

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:33

als het niet klikt dan klikt het niet.
Met of zonder spoor!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:35

Met of zonder spoor!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:35

Naomi21: Ik vind ook dat ze er eigenlijk mee moet stoppen, maar ik kan haar alleen een advies geven en niet verbieden om Lady nog te rijden.

Tamaraatjuh: Lady is niet van mij, we rijden haar samen voor een vrouw die zelf een jong gezin heeft en een bedrijf waar ze haar handen vol aan heeft. Ze staat bij die vrouw thuis met nog 3 andere paarden (shet, welsh van 30 en een veulen). Ik zou de keuze al gemaakt hebben als het mijn paard was, maar jammer genoeg kan dat dus niet

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:36

Citaat:
Met of zonder spoor
Idd, en daarom wil ik ook niet dat ze een spoortje gebruikt terwijl het eigenlijk helemaal niet gaat .

Maar is er hier spraken van geen klik of van iemand die te hoge eisen steld aan een paard?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:56

Ik zou haar aanraden ermee te stoppen, Als het neit klikt, dan amar met sporen oplossen Verward

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:09

dat het niet kikt dat is jammer, en ook niet leuk om dan nog met t paardje door te gaan, en ook niet leuk voor jou dat ze lady streeds laat stikken als ze niet kan rijdne ivm kreupelheid

maar waarom zo'n probleem maken over een spoortje? als ze er gewoon netjes mee rijdt wat is dan het probleem?
en dat lady bij jou wel luisterd wil niet zeggen dat t bij haar ook meteen goed gaat, bv het paard van mn moeder(voorheen Z1, nu recreatiepaard) loopt bij mn moeder echt niet als ze geen sporen&geen zweep gebruikt
oa bokker Machie en ik zelf kunnen er zonder zweep/sporen op rijden en is ze juist lekker voorwaarts.

dus dat spoortje zie ik geen probleem in, dat de klik er niet is, dat is idd wel vervelend!

maar van wie is lady eigenlijk, dan begreep ik niet helemaal?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 22:23

Idd, wat jij zegt: mss helpt het wel met sporen, maar de klik is er niet en dat geeft ze zelf ook aan.

lady is van een vrouw die haar voor de fok en het mennen heeft en wij tweetjes rijden d'r

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:52

Moeilijk hoor mss af en toe een subtiele hint geven tot ze door heeft dat ze beter een ander paardje kan gaan zoeken.Dat van het met sporen rijden vind ik minder erg dan dat ze gewoon niet meer komt als er iets is met Lady.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 10:09

Idd, ik heb al een paar hints gegeven dat dit vooral niet eerlijk is tegen over haarzelf maar ook niet tegen Lady.

Idd, ik kan me er nog steeds boos om maken dat ze niet kwam toen Lady zo ziek was, kreupel liep ect ect. Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar laat jullie het wel weten.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:44

iemand anders nog tips..opmerkingen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:52

Tsja... beetje l*llig van haar dat ze alleen komt als ze mag rijden (daar lijkt het voor mij op in ieder geval).
Maar het beste lijkt me toch dat jij met haar gaat praten, eventueel met de eigenaresse erbij. Want blijkbaar werkt het zo niet. En wel of niet met spoor rijden, dat maakt niet zoveel uit. Zolang ze Lady maar niet helemaal lek prikt, lijkt mij. Je zou ook kunnen uitvissen bij je vriendin of ze er eigenlijk nog wel lol in heeft. Want als ze dat niet heeft, dan kan ze net zo goed wegblijven.. Verward
Moeilijke situatie trouwens, zijn jullie buiten het paardrijden en verzorgen van Lady om, ook echt vriendinnen of niet zo?

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:13

Het klinkt alsof ze alleen komt als ze kan rijden..
Volgens mij wilt ze ook gewoon te veel van Lady.
Het klikt niet,ze wilt te veel,alleen maar rijden,lijkt het antwoordt dan niet een beetje op "wegsturen"?Ik zou er met de eigenaar over gaan praten,ze is toch niet van jou of wel??het klinkt niet bepaald alsof lady er lol in heeft..

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:57

Ja wat Chanelletje zeg: volgens mij kotm ze alleen om te rijden,
als een pony ziek is of je kan niet rijden hoor je er ook voor je pony te zijn..zij zo te horen niet.
Ik zou ook met de eigenaresse gaan praten want dit kan dus niet..
En een spoortje ..als ze het bij jou goed doet hoeft ze dus geen spoortjes om te doen want dan word het alleen maar erger..het ligt gewoon aan dat meisje..
Als jij nou ook spoortjes 'nodig' zou hebben was het anders geweest..maar dat is dus niet zo.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:42

Wat vind de eigenaar ervan, of bemoeit deze zich er helemaal niet mee?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 17:53

Citaat:
Tsja... beetje l*llig van haar dat ze alleen komt als ze mag rijden (daar lijkt het voor mij op in ieder geval).
Ik heb ook het gevoel dat ze wilt rijden. Soms longeert ze met dubbele lijn en dat werkt niet echt. Vooral omdat Lady niet echt thuis is, zoals zij dat zegt. Ze wordt dan kwaad op lady omdat ze niet oplet Scheve mond

Citaat:
,ze is toch niet van jou of wel
Nee, idd ze is niet van mij. We hebben haar beide 3 dagen in de week en vaak ben ik er de dagen dat zij er ook is/hoort te zijn ook gewoon op stal.

Citaat:
Moeilijke situatie trouwens, zijn jullie buiten het paardrijden en verzorgen van Lady om, ook echt vriendinnen of niet zo?
Jep...en daarom wil ze ook dat ik mijn mening geef..hoewel ik deze mening niet helemaal durf uittespreken. Ze zegt zelf al dat het niet klikt, en dat ze iets anders wil...maar niet weet waar ze dat moet zoeken

Citaat:
Wat vind de eigenaar ervan, of bemoeit deze zich er helemaal niet mee?
Die weet er niet van af dat het niet lekker gaat tussen die twee...ze heeft wel gezegd dat ze een ander paard wil gaan rijden om verder te komen,omdat ze merkt dat dat met Lady niet echt kan (nee, we komen niet verder dan de M, so what?). Ik vind wel dat ze dat moet weten..maar dat laat ik aan mijn vriendin over.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:55

Of begin al voor je vriendin een ander paardje te zoeken, zonder dat zij het weet en als jou het wat lijkt, aan haar laten zien, misschien 1tje waar ze wel op kan rijden enz. je kan natuurlijk ook vragen wat de eigenaar hiervan vindt. Ik zou zelf die 1ste doen, 2de vindt ik een beetje achterbaks, behalve als ze zelf er ook bij is.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:12

ik heb al veel opties geven: marktplaats...advertenties...maneges (eigenaren die het gewoon te druk hebben om 7 dagen per week te gaan).
ect ect. Ik vind persoonlijk dat ze er zelf achteraan moet gaan...zij weet wat ze het liefste wil...zij moet toch dat paard gaan rijden en met die eigenaar/eigenaresse om kunnen gaan. Ik kan dan wel rondvragen of mijn vriendin hun paard mag rijden, leuk en aardig..maar wat ik al zei: zij heeft een eigenlijk een probleem en moet zelf opzoek naar de oplossing.
(niet banketstaaf bedoelt..maar zo voel ik dat)