Trainingsschema

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Werken jullie met een trainingschema

Poll eindigt op

ja
3 (30%)
nee
7 (70%)

Totaal aantal stemmen: 10

bogie

Trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 12:49

Ik weet niet of ik het hier goed plaats, en ook niet of hier al eerder een poll over is geweest (kan ik niet vinden in elk geval)

Ik moet van mijn insructrice een trainingsschema gaan opstellen. Maar wat moet ik daar allemaal in opnemen?

Of heeft iemand een voorbeeld voor me?

BVD

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:53

ik heb zo'n schema altijd in me hoofd dus ik kan geen voorbeeld sturen *LOL*

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:16

Ik werk ook met een schema, maar meer vanuit mijn hoofd en gevoel. Zo rij ik altijd de dag na les, weer actief om alles weer te herhalen. Maar als hij al 2-3 dagen hard getraind heeft, gaan we lekker rennen in de polder. En heeft ie de ene dag goed zijn oefeningen gedaan, doe we de andere dag weer andere. Maar ik pas mijn schema dus steeds aan, omdat ook mijn paard wel eens geen zin heeft, of het regent ed.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:49

Hoi Lachen
Ik heb niet een bepaald trainingsschema, maar ik doe wel bepaalde dingen wel of niet.

Na een "zware" les dan doe ik de volgende dag licht werk met mijn paard. Zo kun je ook geen spieren kapot rijden of laten verzuren.
Ik longeer dan of ik ga een buitenritje maken. Wel is het belangrijk dat hij de volgende dag wel iets doet.
De dag ervoor doe ik ook licht werk. Ik wissel het dus meestal allemaal af.

Als hij zomers een keer een dag niets heeft gedaan en ik wil weer iets met hem gaan doen de volgende dag dan krijgt hij ook licht werk.
Een half uurtje dressuur, longeren of een buitenritje.

Als hij in de wei staat dan krijgt hij rustdagen (1 of 2 keer in de week), maar s'winters vind ik dat hij iedere dag uit zijn stal moet.
Nou hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes Spyro

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:56

Ik plan altijd de week van te voren, wat ik ga doen enzo. Maar het is nooit een vast programma, elke week wat anders

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:01

Nee, ik kijk gewoon per dag waaar ik zin in heb Lachen
{hou er natuurlijk wel een beetje rekening mee, wat ik die dag er voor heb gedaan}

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:43

ik heb zeker wel een soort van programma in mijn hoofd.., genoeg afwisseling voor mijn paard vind ik belangrijk! Ik heb op maandag en dinsdag les, op woensdag rij ik niet en op donderdag ga ik meestal lekker naar het bos of een klein sprongetje! En de vrijdag en zaterdag zijn meestal verschillend! Als ik zaterdag's wedstrijd heb rij ik vrijdag minder intensief!