vakantie te paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

vakantie te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 09:59

Aangezien wij al vroeg moeten boeken ben ik op zoek naar een leuk adres waar je met paard een paar dagen kunt vertoeven. (eigen paarden gaan dus mee)
Rond eind mei.
Liefst richting de veluwe.
Er is geen ruiterbewijs aanwezig dus daar moeten we wel rekening mee houden..
Wie helpt ons (diegomarije en ik) aan leuke adressen het liefst met website. En graag ook de reden waarom het zo geweldig was daar.
Alvast Bedankt Knipoog

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 13:24

Er gaat toch wel eens iemand met zijn paard op vakantie Verward Knipoog

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:27

ik wil ook met mijn paard op vakantie, maar ik geloof dat ik las hier bokt dat volgens jaar je ruiterbewijs echt verplicht is.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:28

Er zijn hier al heel veel topics over geweest, ff zoeken met de zoekmachine doet wonderen Lachen
Ik ben met Timber 2x op vakantie geweest in Amsterdam, was heel erg leuk. Op marktplaats staan ook vaak vakanties met paard aangeboden.

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:43

Hoi allemaal,

Ik ga volgend jaar weer naar de camping toe. (4 weken)
Ik wil dan ook mij paard meenemen.
Wil em dan bij een pension stallen.
Maar nu lees ik dat je vermoedelijk een ruiterbewijs nodig heb.
Maar daar heb ik dan volgens mij geen last van mij paard is dan net 2 jaar en wordt ook nog niet op gereden helemaal nix.
Het gaat er bij mij om dat ik em niet alleen wil laten staan en dat ik em mee wil nemen op vakantie. Zodat ik toch iedere dag naar em toe kan gaan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:51

Ik ben 7 dagen wezen trekken op de Veluwe. Heb nog wel wat adressen liggen.

Zo even uit de hand:
* Henriettehoeve Oosterbeek
* De Roode Kooper (luxe, maar heel erg gaaf Haha! )
Plingie toko van Bob van Asselt in Kootwijkerbroek (mennen met Tinkers)

Mail je straks wel even! Knipoog

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 13:52

Ilonka dan kan je beter even zelf een topic openen met de vraag voor een pensionstalling in de buurt van.........
Dit gaat echt over een plek waar je zowel zelf als je paard kwijt kan....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:58

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:58

En dan ik echt wel mee! Tong uitsteken

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:02

Hoi Bianca,

Je had het over een ruiterbewijs daarom zei ik ook dat ik het paard mee wou nemen naar een pension maar dan heb ik toch geen ruiterbewijs nodig omdat hij dan pas 2 jaar is.
Ik heb het dan verkeerd uitgelegen dan SORRY.

Groetjes Ilonka

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:11

Wij zijn begin dit jaar naar de Veluwe ranch geweest.... was net van eigenaar gewisseld, maar we hebben het echt goed naar ons zin gehad. Misschien volgend jaar weer.

Er waren toen weinig mensen en we waren de eerste gasten..... we hebben een hele leuk tijd gehad. Onze paardjes stonden in de uitloopstalletjes. Helaas konden ze toen niet op het land omdat het net was ingezaaid. Als het goed is komt er (of is er al) een mooie dressuurbaan.

De binnenstallen zijn erg mooi ruim en de uitrijmogelijkheden vond ik wel goed. Wel een stukje over de weg, maar daarna kon je heerlijk in het bos verdwalen.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:11

Die toko van Bob van Asselt heet Onder de Kastanje Knipoog
Echt een aanrader, hele goede verzorgen voor zowel paard als ruiter
http://www.onderdekastanje.nl

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:12

Thanks! Haha!

Veluweranch ligt idd ook heel erg mooi!

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:12

kijk eens op www.otterberg.nl

hier staan verslagen en foto's op van mensen die daar geweest zijn met eigen paard.
ziet er leuk uit. Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:29

ik wil wel mee op ruitervakantie naar de veluwe!!!!!!!!!!!!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:32

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:41

kijk wat ik gevonden heb:
Paardrijden op de Veluwe

De Hoge Veluwe te paard verkennen? Dat kan met de Veluwe Trail. De doorgaande route van de Trail is ongeveer 160 kilometer lang en beslaat de gehele Veluwe. Langs de doorgaande route zijn verschillende dagtochten uitgezet. Zo komt het totaal aantal kilometers op meer dan 300 kilometer.

DE ROUTE
De Veluwe Trail loopt van Apeldoorn en Epe naar Vierhouten, Ermelo, Garderen en Kootwijk. Vervolgens gaat de route via Otterlo, Ede, Arnhem en Hoenderlo weer terug naar Apeldoorn. Langs de doorgaande route zijn verschillende dagtochten uitgezet met een gemiddelde lengte van dertig kilometer.

DAGTOCHTEN
Zo kunt u rond Epe en Heerde rijden door de bos- en heidegebieden en is er een dagtocht door het afwisselende landschap rond Vierhouten en Ermelo. Andere mooie dagtochten zijn te maken bij de zandverstuiving Hulshorsterzand en door nationaal park De Hoge Veluwe. Rondom Ede zijn uitgestrekte heidelandschappen en natuurlijk zijn er ritten te maken over de Veluwezoom, de Posbank en bij Hoenderlo.

ROUTEGIDS
Bij de de Veluwe Trail hoort een routegids. Hierin vindt u beschrijvingen van de doorgaande route en van de dagtochten. Ook staan er tips in voor overnachtingen en restaurants langs de route. U gebruikt de routegids om uw route globaal vooraf te plannen. Onderweg kunt u zich laten leiden door de markeringen langs de route. De routegids is verkrijgbaar bij VVV-kantoren op de Veluwe.

maar denk wel dat het met ruiterbewijs is....(van de vvv-site, staat onder actief)

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:56

ik ben naar camping de otterberg.nl geweest
was heel leuk, maar het is denk ik niet bestemd voor gasten in de winter ivm ongedraineerde bak

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:11

ik maar ik kan alleen bloso kampen betalen
omdat je op vakantie met paard veel moet betalen
en met mijn paard valt niet buiten te rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:12

Voor gezellige weekenden weg, door heel NL: www.nvvr.info
PB voor overige details Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:13

De paalhoeve! daar zijn wij al 3x geweest, super mooie omgeving, niet duur, de paarden staan prima, goed eten en de trailer kan je gewoon op het terrein laten staan, perfect!
Ik heb wel eens gehoord dat sommige die mensen niet aardig vonden, maar wij hebben er nooit last meegehad, net hoe makkelijk jezelf bent denk ik...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:52

ik ben afgelopen zomer naar loonse drunense duinen gewees took super mooi!!maar wel zwaar voor je paard...maar zekers de moeite waard!!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 22:26

Nandoman schreef:
Dit lijkt me ook heel leuk om te doen, ga ik denk ik volgend jaar boeken.

http://www.ruitertochten.nl/

Dit lijkt ons ook wel wat
Ziet er best goed uit..
Misschien iemand ervaringen die hier is geweest ??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:03

Ikzelf sta al een paar jaar een week op camping Samoza in Vierhouten, de manege is op het terrein. Weidegang is er niet, maar ze worden per dag een aantal uren in de bak of in een paddock losgelaten en Lou en ik hebben het er altijd erg naar ons zin. Eeen stukje over de camoing stappen en je zit in het bos, groot genoeg om te verdwalen, geen ruiterbewijs nodig, ik vind het heel prettig. Je staat met je tent of caravan dicht bij de manege, waar het heel gezellig is. Mij bevalt het er prima, volgend jaar weer!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:51

Ook ik ben afgelopen zomer in Vierhouten geweest met mijn paardje.
Dat was ook echt gaaf hoor, je kan kiezen of je over de hei of door het bos wilt rijden of allebei.
Er is daar ook een hotel waar je met je paard terecht kunt, of alleen je paard kan stallen. Dat is de malle jan in Vierhouten, staan ook op internet.
Ik heb zelf mijn paard op een minicamping gestald.

Maar hier waar ik woon kan je ook mooi rijden. Ruiterbewijs is wel verplicht, maar ze controleren het nooit. En elke zomer zijn hier veel mensen vanuit het hele land en die hebben ook vast niet allemaal een ruiterbewijs. (Dus daar zou ik me geen zorgen over maken)
In Laag Soeren is een camping waar je met je paard terecht kan (www.campingboszicht.nl). Zit direct aan het bos en aan de veluwetrail.
En als je serieus naar Laag Soeren wilt komen, dan weet ik ook nog wel een andere plek voor je paardje.