Boomloos zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ignace

Boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 21:57

Zijn er hier personen die iets afweten ven een boomloos zadel of er een hebben? wat zijn jullie bevindingen er van. En is het een aanrader

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:28

bij mijn verzorgpony's heb ik een boomloos zadel. rijd heel erg fijn en ondanks dat de singel niet heel strak zit, ligt het toch stevig. is wel een aanrader. je zit er ook heel stevig op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:36

Voor wat voor doel ben je van plan het zadel te gaan gebruiken? Ik heb sinds kort zelf een boomloos zadel en ben er zeer over te spreken.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:39

Zoek eens met de zoekfunctie Tong uitsteken. Staan heel veel topics over die zadels Lachen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:04

Ik heb sinds dinsdag het testzadel hier liggen (heb 't nog niet kunnen testen want ik ben ziek Scheve mond ). Ik hoop het vrijdag t/m maandag nog te kunnen testen, het lijkt me een heel fijn zadel, hij ruikt wel lekker Bloos . Hij ruikt naar... zadel... Verward

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:56

Ik heb een boomloos zadel. Ik heb deze aangeschaft voor een 3-jarige Haflinger die nog erg veranderd in bespiering en omdat ik het een soort van natuurlijk rijden vind. Ik vond het even wat gehannes om de beugels op de juiste lengte te doen, want voor mij bepaalde dat echt of het lekker zit of niet.
Ik vind het een prettig zadel; ik voel Amber heel goed aan, het zadel past haar goed het zit heerlijk! Ik heb er westernfenders aan, maar wil ook eens normale beugels proberen binnenkort.
Ik ben erg over het zadel te spreken. Het enige nadeel is dat ik niet meer lukraak dekjes kan kopen, want die zijn behoorlijk prijzig...
Heb je al eens op www.boomloosrijden.nl gekeken? Is echt een aanrader Lachen

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:02

Dovish heeft een boomloos zadel van boomloosrijden.nl. Ik heb het een aantal keren op Pjelk geprobeerd en vond het een superding OK dan! !
Het zit heel zacht en erg relaxt. Ook voel je goed wat je paard onder je doet.
Minpuntje voor mij was dat het me niet geschikt leek voor dressuur omdat het je benen best ver van het paard doet afsteken.
Maar voor buitenritten is het top!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:42

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:32

Hoi.

Ik heb ook een boomlooszadel gekocht en wil eigenlijk nooit meer iets anders. Het zit zeer comfortabel en zacht. En is het voor mijn paard ook beter dan een gewoon zadel, want ze is nu drachtig dus verandert heel veel.
Afgelopen week vroeg een stalgenootje van mij ofdat ik haar haflinger wilde rijden omdat haar verzorgstertje ziek was. Heb eerst haar eigen zadel erop gelegd, maar heel gauw er weer afgehaald en met mijn eigen zadel verder gereden. Veel comfortabeler voor mij en de pony.

Maar je moet het zelf weten. Ik ben in ieder geval helemaal om.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:50

ik ben zeer tevreden over mijn boomloos zadel , het enige nadeel is dat je heel strak moet aansingelen anders schuift het als je opstapt