Leasen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 21:45

Ik zoek een verzorgpony of paard, maar op de site van mijn manege staat dat er de mogelijkheid is om een pony of paard te gaan leasen.
Wat houd dat precies in?
En wat moet je er ongeveer voor betalen?

Vertel je eigen ervaringen..... *LOL*

*edit*
Na hoelang rijden kun je beginnen met een lease pony/paard?
Ik zit nog maar 3 maanden op paardrijden namelijk. Bloos!
Laatst bijgewerkt door corinagirl op 18-11-04 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:47

Ik denk dat je het beste even op je manege kunt informeren, want leasen wordt op allerlei verschillende manier gedaan...En de kosten zijn al helemaal verschillend.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:19

Inderdaad het beste even informeren bij je manege. Het hangt er ook vanaf wat je wilt doen met het paard, aangezien je pas 3 maanden rijd. Als je er mee gaat lessen denk ik dat je veel van een leasepaard kunt leren, maar als je zelf wat aan gaat modderen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:23

corinagirl schreef:
*edit*
Na hoelang rijden kun je beginnen met een lease pony/paard?
Ik zit nog maar 3 maanden op paardrijden namelijk. Bloos!

Dat stond er nog niet bij toen ik reageerde! Bloos!
Ik denk dat het voor jou verstandiger is om eerst nog wat meer lessen te nemen voordat je aan leasen begint.

En als je dat later alsnog een paard wil gaan leasen, moet je het daar eerst maar eens heel goed met je ouders over hebben want het kost meestal een hoop geld. En het is wel een verantwoordelijkheid, welliswaar minder dan als je een eigen hebt maar toch.(al hangt de hoeveelheid verantwoordelijkheid wel weer af van waar je een paard least)

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:25

Waar ik rijd daar kun je ook paarde en pony's leasen. Wat daar de prijs van is weet ik zo niet. Ligt er aan wat vor paard/pony je hebt. Je kunt het paard/pony dat je least van je eigen beschpouwen. Niemand anders mag er op rijden en hij is gewoon 7 dagen ind e week voor jou. Ik ken ook een andere manege waar je pony's kunt leasen. Daar betaal je een flink bedrag en je moet je paard dan delen met andere. Op een bepaalde tijd van de dag kun jij dan rijden. Je paard wordt dan ook in de les gebruikt. Ik denk dat het overal gewoon verschillend is. Je zult gewoon even overal moeten informeren.