Klinische keuring, & rontgelogisch..verschil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Klinische keuring, & rontgelogisch..verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 20:53

Ik ben op zoek naar een verzekering voor m'n paardje. Nu ben ik in advertentie's aan het rondkijken en in sommige worden klinisch keuringen als eis gevraagd en bij andere rontgelogische keuringen.. maar wat is nou het verschil..?? Ik haal die 2 altijd door elkaar en zou dus niet weten welke keuring wij als eis moeten hebben?? kan iemand mij helpen?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:06

Rongenologisch betekent gewoon dat hij op de foto is gezet(rontgen/foto´s he, geen gewone haha). Klinische keuring is buigproef, etc.

Het hangt er dus een beetje vanaf hoe je paard is gekeurd, als je een verzekering wilt kiezen. Als je perse een bepaalde verzekering wil maar je paard daarvoor rontgenologisch gekeurd moet worden en dat nog niet gebeurd is kan dat natuurlijk alsnog gedaan worden. Maar misschien dat het het handigst is om dan een verzekering te zoeken waarbij dat niet hoeft.

Ik geloof dat de keuring ook maar een bepaalde geldigheidsduur heeft voor de verzekering, ook wel iets om even na te kijken.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:18

Voor de verzekering zijn foto's maar een jaar geldig geloof ik. En als je je paard wil verkopen dan moeten de foto's vaak jonger zijn dan 3 maanden (en het liefst nog jonger)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 21:23

dus klinisch is buigproeven, hartritme, longen etc?.. en de rontge is echt puur en alleen de foto's ??

Dan wee tik dat Haha!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:24

Ja klopt precies!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:24

Yep, met de rontgen kunnen ze kijken of je paard bijvoorbeeld OCD heeft. En dat kan met een klinische keuring niet vastgesteld worden.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:31

TequilaRos schreef:
Voor de verzekering zijn foto's maar een jaar geldig geloof ik. En als je je paard wil verkopen dan moeten de foto's vaak jonger zijn dan 3 maanden (en het liefst nog jonger)

Voor de verzekering moesten ze jonger zijn dan 3 maanden of 1 maand ofzo dacht ik. Maar dat was dan alleen vanaf een bedrag boven de 4500.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:40

Lenn schreef:
Voor de verzekering moesten ze jonger zijn dan 3 maanden of 1 maand ofzo dacht ik. Maar dat was dan alleen vanaf een bedrag boven de 4500.

Ja het aantal maanden weet ik ook niet zo precies. Ik dacht 3, maar als jij zegt 1 dan geloof ik het ook. In ieder geval mogen ze nooit ouder zijn dan 3 maanden. Dat weet ik zeker. En ik denk dat het bedrag verschilt per verzekeringsmaatschappij.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:43

Ik dacht me te herinneren dat het raport max. 3 maanden oud mocht zijn...maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Kan natuurlijk ook per maatschappij verschillen of per verzekerde bedrag.