Geschoren - halsdeken? Bucas all in one vraagje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Geschoren - halsdeken? Bucas all in one vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 20:04

Mijn pony is dus geschoren, is het dan wel of niet verstandig om een halsdeken om te doen?

Ik ga waarschijnlijk de Bucas all in one kopen, maar heeft iemand daar ervaringen mee? En dan vooral bij de borst, mijn pony heeft een brede borst en de meeste dekens zitten te strak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:07

eef heeft nu ook een halsdeken op, wel een waarvan je de hals eraf kunt halen
(www.galopshop.nl die heb ik)

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:23

Weet iemand ook hoe die Bucas all in one valt?
Juist groter of kleiner?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:06

ik heb de bucas smartex rain.de dunne uitvoering van de all in one.Hij valt smal in de hals.Ik hoor vaker dat hij op van voren brede paarden niet goed past.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:47

Ik heb de All-in-one. Hij valt iets groter, maar dat doen volgens mij alle Bucas dekens die ik heb. Wel zo lekker als je er een extra deken onder wil doen.

Lars heeft niet echt een brede borst en hij houdt wat ruimte over.. ook nu met onderdeken eronder. Maar of een paard met een brede borst de deken past weet ik niet.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 08:31

Hoi

Voor Olrike heb ik ook de All-in-one gekocht, maar heb er eigelijk best wel veel spijt van, het dek past inderdaad bij de borst helemaal niet goed, dus hebben we hem maar weer bij de zadelmaker liggen voor reparatie.

Ik las trouwens in je profiel dat je pony te koop is, zou je dan nog wel een nieuw dek kopen?? Dek is namelijk niet zo goedkoop.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:25

Ik heb een rain en een all-in-one beiden dezelfde maat. De rain valt ruimer bij de borst dan de all-in-one. De all-in-one is te smal voor mijn paarden. Heb gehoord dat de modellen voor volgend jaar allemaal met een borstverbreder zijn, net als die luxere( turnout) uitvoering. Imo zien ze dat probleem dus ook en gaan ze er wat aan doen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:15

Voor paarden met een brede borst kun je het beste de Bucas Power allinone kopen (dus niet de Smartex allinone). De Power heeft een soort voorstukje waardoor de voorkant breder valt *LOL* .
Onze kwpn-er kreeg van de Smartex allinone schuurplekken (en ging moeilijk dicht) de Power allinone past perfect Haha! .

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:21

Mijn Ynz is superbreed voor. Vorig jaar kreeg ik de deken nog dicht, nu moet ik de bovenste clip openlaten. De Bucas is wel de enige deken die past omdat er schouderplooitjes inzitten,dekens die dit niet hebben hangen op de schouder.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:22

Hmm... ik begin nu toch wel erg te twijfelen.
Ik ben al met Yvonne (van Piaffe) aan het mailen over een deken.
Van imperial riding is een deken met extra hoge loopsplitten, alleen is die dan weer zo dun.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:25

Kun je er anders niet eerst één passen?

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:35

Starbreeze schreef:
Kun je er anders niet eerst één passen?

als hij niet past, mag hij wel terug gestuurd worden binnen 14 dagen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:45

Was de Bucas all in one niet als beste uit de Bit winterdeken test gekomen?? Volgens mij wel... Mijn buren hebben hem ook net gekocht en die vonden de sluiting vooraan een beetje onhandig. Verder is ie super, waterdicht en lekker dik en gee geklier met wisselen enzo.

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:48

Ik heb ook een Bucas Power all in one met halve half, ligt echt van geen kanten op mijn paard. Paard is soort basistype, redelijk veel massa dus. De deken trekt naar achteren, waardoor hij aan de voorkant veel te strak komt te zitten. Heb nu, naast deze enorm dure deken, toch nog weer een andere deken moeten kopen, is een Weather Beeta, bevalt echt veeeeeeel beter hoor, ligt als een huis. Verder ligt Rhino en Rambo super.
Het materiaal van Bucas springt wel overal bovenuit. Super ademend en heerlijk waterdicht, maar ja, als de deken dan niet fijn past, vind ik dit geen argument om aan te schaffen. Het hangt natuurlijk van de vorm van het paard af....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:00

@Soma, ik begrijp dus dat de weatherbeeta bij jouw paard niet strak ligt op de schoft, maar hoe zit het met de boeg van je paard? Bij de bucas worden die vrij gelaten, iedere andere deken die ik op mijn paard leg trekt op de schouders.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:05

Ik heb een losse hals van Harry's Horse en heb zelf ringetjes aan m'n deken gemaakt, want die zaten er niet aan. Ik vind het wel een voordeel dat het een losse is zodat ik hem als het warmer of kouder wordt aan een andere deken kan doen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:32

Anouar15 schreef:
Ik heb een losse hals van Harry's Horse en heb zelf ringetjes aan m'n deken gemaakt, want die zaten er niet aan. Ik vind het wel een voordeel dat het een losse is zodat ik hem als het warmer of kouder wordt aan een andere deken kan doen.

mee eens
bij mij zaten er wel ringetjes aan

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:17

Starbreeze,
De Weather Beeta sluit mooi hoog, is zeker niet smal van voren, maar doordat hij zo mooi hoog zit van voren, trekt de deken niet naar achteren en blijft dus fantastisch liggen. Ik ben er heel blij mee.

Groetjes
Soma

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 20:11

Soma schreef:
Starbreeze,
De Weather Beeta sluit mooi hoog, is zeker niet smal van voren, maar doordat hij zo mooi hoog zit van voren, trekt de deken niet naar achteren en blijft dus fantastisch liggen. Ik ben er heel blij mee.

Groetjes
Soma

Dat is bij mijn dekens dus ook zo.
Ze trekken echt naar achter toe, waardoor ze strak gaan zitten.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:54

Soma schreef:
Starbreeze,

Groetjes
Soma

okee tnx!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:21

Ik heb mijn Bucas juist weggedaan omdat deze te strak zit bij mijn haf (brede borst). Hij kreeg er ook schuurplekken van. Nu heb ik Rambo, en ik wil noooit meer anders. Past perfect bij hem, geen schuurplekken meer, en hij kan lekker met zijn hoofd naar beneden staan, zonder dat de deken strak trekt, en hij ligt als een huis.
Mijn advies, probeer een Rambo. Kost ietsie meer, maar ik zweer erbij.