Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik het persoonlijk geen manier van opvoeden vind
, sorry dan geef je jezelf als eig. wel erg te kennen door gebrek aan kennis en vaardigheden imo dan.
.
.
Melanie5 schreef:Hij krijgt eerst zijn krachtvoer en dan zijn kuil. Hij heeft een vaste voerbak op de grond (zo'n stenen voertrog). Als hij lelijk doet, laat ik hem wachten. Pas als hij een stap terug doet, krijgt hij zijn voer in de bak en hij mag gaan eten als ik opzij ga.
Melanie5 schreef:Hij krijgt op stal eten, hij staat alleen in een box. Hij krijgt eerst zijn krachtvoer en dan zijn kuil. Hij heeft een vaste voerbak op de grond (zo'n stenen voertrog). Als hij lelijk doet, laat ik hem wachten. Pas als hij een stap terug doet, krijgt hij zijn voer in de bak en hij mag gaan eten als ik opzij ga.
Melanie5 schreef:Ik ga een bijtende hengst zeker niet uit de hand voeren. En stenen gooien, lijkt me niet handig. Daar snapt hij toch niets van.
) of hij versterkt zn dominatiegedrag en wordst nog agresiever!
)
. Nu, zoveel jaren verder is hij Z dressuur en loopt aangespannen. En heeft voor een New Forest pony een mooie maat van 1.48 mtr. gekregen
. Het is mss een idee voor jouw pony. Verder heeft slaan en dat soort dingen allemaal geen zin, want waarschijnlijk maakt hij zichzelf alleen maar sterker daardoor
. Ik wens je veel succes 
Melanie5 schreef:Ik hoorde wel van iemand dat ik hem om moet gooien op de grond, zodat hij letterlijk onder me staat. Is wel te doen, hij is maar klein, maar zou dat werken?