regendeken op bij buitenpaard(met wintervacht)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

regendeken op bij buitenpaard(met wintervacht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 19:36

is dit slim? ik zit hier over te denken om dit bij ry te doen. hij is ten eerst een super groot varken en dus altijd goor, en als het dan heeft geregend is hij en kledder én goor, dus dan moet ik hem echt goed poetsen. en dat kan weer niet omdat hij nat is. dus lijkt het mij slim om een regendeken op te doen(dan blijft hij droog en schoon..) maar is dit niet te benauwd voor hem? aangezien hij al een aardig wolpakje heeft. hij zou hem dus dag en nacht op hebben. (alleen met rijden/poetsen niet)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:54

hoe zou jij het vinden als je een lekkere dikke winterjas aan hebt en je moeder doet je er een jas overheen omdat je die andere jas schoon moet houden?

Ik vind dit dus een verkeerde reden om je paard, die bovendien al een wintervacht heeft, alsnog een deken op te doen. Dit had je eerder moeten bedenken, voordat ie een wintervacht aan ging maken.
Je doet dit niet om je paard van dienst te zijn, maar voor je eigen gemak, dat vind ik dus persoonlijk not done.

kijk anders even op www.paardnatuurlijk.nl daar staat een en ander geschreven over o.a. gebruik van dekens

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:29

Ik heb Markus en Aarla een deken (eerst vacht kweken en dan begrenzen met regendeken) opgedaan om ze wat minder vacht te laten hebben. De boer rijd erop, paard komt bezweet terug en krijgt de deken op.. Beter dan met een deken op, dan zonder deken nat in de wei te staan.
Je had het eigenlijk wel eerder moeten doen. Als je 'm er nu opgooit, zal zijn vacht weer iets loslaten.. Een regendeken, ongevoerd, moet ik zeggen...kan niet super veel kwaad. Die is nl niet superwarm

Ik vind het zelf best lastig, een paard met dikke vacht. Mijn IJslander komt altijd bezweet thuis, die moet dan toch de wei weer op.. En die vacht is ZO dik..
Da's een beetje mijn insteek. Aarla heeft nog een reden. Zij is 21 jr en heeft bij kou last van haar schouder. Sinds dekens niet meer.

.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:59

Ik denk dat een ongevoerde regendeken niet veel uitmaakt. Ik doe hem meestal op als mijn paardje overdag naar buiten gaat in de stromende regen. Ze heeft het dan toch nog snel koud, ondanks haar dikkere vacht. Anders laat ik hem af. Ze heeft idd ook al een aardig vachtje en heeft hem dus eigenlijk niet heel ernstig nodig.
Kweenie, zou het ook een optie zijn om hem niet altijd op te doen? Maar alleen als het echt baggerweer is?