wat doe jij aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

wat doe jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:28

Hoi, ik weet het iedereen zal wrs wel rijlaarzen aantrekken als ie bij paarden komt. Maar ik vraag me af: "rijlaarzen beschermen toch nauwelijks niets als je paard op je voet komt te staan?"
De hoefsmid doet schoenen met een stalent tip aan maar dat is toch echt niet praktisch om te rijden? weet iemand dan iets wat je beschermt en waar je toch mee kan rijden?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:30

Als ik borstel en uitmest etc. heb ik klompen aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:31

Ik heb bijna nooit het probleem dat mijn paarden op mijn voet springen Verward
dus om daar nou speciaal beschermende schoenen voor aan te trekken...

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:31

Ik draag altijd speciale leren laarzen met stalen neus.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:33

Gewoon oppassen dat het paard niet op je voet gaat staan Haha!

Ik draag trouwens stevige leren stalschoenen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:36

Ik heb er nooit last van dat paarden op mijn voet staan. Nouja bijna nooit! Ik zie het meestal gebeuren Tong uitsteken
Ik heb dus ook altijd rijlaarzen aan.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:36

mijn paarden springen niet op mijn voeten (srry maar de quote werkt ff niet ) ja bij mij ook niet hoor Haha! maar soms kan ie (dan niet met opzet he ) zijn voet verzetten recht op mijn voet en omdat dit nogal pijnlijk is ook al is ie een pony (maar van de zwaardere gewichtsklasse Haha! ) zou ik het toch graag vermijden hoor ik kan natuurlijk eerst klompen ofzo aan doen en dan mijn rijlaarzen maar men klompjes zijn ook niet stevig genoeg hoor.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:38

Tsja, er zijn genoeg schoenen met stalenneuzen tekoop.. ik wou ze eigenlijk ook hebben, maar vond ze niet lekekr zitten, en waren me te duur voor hoe vaak ze op mijn teen (probeert!) te staan/staat..

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:39

meestal heb ik schoenen aan...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:49

vind schoenen met stalen neusen ook een eng idee , t ijzer zal maar je oet in verbuigen ..au

meestal draag ik in de winter klompen (heerlijk warm een paar maatjes te groot met een paas toffels er in )of kisten zijn ook lekker water dicht (moet weer nieuwe heb oude weggegooid )dus nu vaak op gympen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:25

Ik heb vaak mijn kisten aan, zijn wel lekker stevig, maar ook vaak gewoon andere schoenen.
In de zomer met circus liepen die jongens som wel gewoon met slippers, maar dat doe ik dus echt niet. Ook al is het 30 graden als ik tussen de paarden loop heb ik mijn schoenen aan (al zijn het soms gewoon gympen maar wel redelijk stevige).

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:26

ik heb stalschoenen met stalen neuzen Tong uitsteken

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:29

ik heb of gewoon me laarzen aan en als ik meer in de stal bezig ben heb ik me kisten aan.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:30

M'n laarzen en mn stalschoenen zijn de enige schoenen die ik draag op stal. Heb in de zomer 1x op open schoentjes met hakje op stal gelopen (moest alleen even mn zusje ophalen hoor... Ging niet voor de paardjes Haha!) en voelde me absoluut niet prettig, ook al was er geen paard in de buurt Cool Was zo bang dat er één op mn voet ging staan!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:32

Arabesk schreef:
Als ik borstel en uitmest etc. heb ik klompen aan Lachen

me too Schijnheilig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:34

Zep schreef:
Ik heb bijna nooit het probleem dat mijn paarden op mijn voet springen Verward
dus om daar nou speciaal beschermende schoenen voor aan te trekken...

Die van mij springen ook nooit op m´n voeten, maar toch heb ik op stal altijd schoenen met staalkappen aan Lachen ! Just in case Knipoog . Als ik ga rijden trek ik ze uit en doe óf m´n rijlaarzen aan óf (als het koud is) m´n trekking-schoenen met chaps erover.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:40

als ik naar de paarden ga doe ik altijd mijn stalschoenen aan, die zijn niet met stalen neus maarja.
met het rijden reed ik eerst ook met die stalschoenen, maar de beugels waar ik nu mee rij zijn te klein daarvoor dus doe ik met rijden nu laarzen aan.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:41

Ik heb stal/rijschoenen met stalen neus, die zitten echt heeeeerlijk! Dat zijn mijn woonschoenen Haha!

De Mountain Horse Protective Jodphur:
http://www.fugersruitersport.nl/mountai ... mount3.jpg

nickyu schreef:
vind schoenen met stalen neusen ook een eng idee, t ijzer zal maar je voet in verbuigen ..au

Als je een groot zwaar paard hebt zal dat vast wel kunnen gebeuren en ik denk dat je dan idd niet blij bent Scheve mond Ik vind het ook best wel een eng idee...
Gelukkig hoefde ik me daar geen zorgen om te maken, want ik had een shet, en die buigen dat niet zo makkelijk om Haha!, en voor de rest doe ik nooit wat met grote paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:44

k heb bijna altijd vooral in de winter me laarzen aan en als het niet zo koud is werkschoenen met stalen neuzen of klompe

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:52

Ik heb mijn stalschoenen aan op stal (mountainhorse Rider) en net voordat ik op het paard stap, als hij al opgezadeld is, doe ik mijn laarzen aan. Dat is ook omdat ik mijn laarzen mooi wil houden. Mijn schoenen kan ik ook mee rijden, maar vind dat een stuk minder fijn dan met laarzen.

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:04

nickyu schreef:
vind schoenen met stalen neusen ook een eng idee , t ijzer zal maar je oet in verbuigen ..au

Stalen neuzen is eigenlijk ook een verkeerde uitdrukking.
Wat jaartjes terug waren ze echt nog van staal en kon je inderdaad klem komen te zitten in je schoen.

Nu zijn die neuzen van een ander materiaal, wat niet indeukt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:07

Gewone schoenen, zo vaak staan ze niet op je tenen.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:10

ik heb voor het rijden dus rijlaarzen aan, en anders van die jodhpurs.
een enkele keer dta er een paard op mijn tenen springt, doet het idd wel ff pijn, maar dat is ook zo weer over.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:23

ik heb joppers zonder stale neuzen maar stalschoenen en kaplaarzen met Lachen niet omdat mijn pony op mijn tenen gaat staan maar die zaten er gewoon in Tong uitsteken

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:33

Ik draag jodphurs, en in de winter thermolaarzen, maar niks extra's beschemends, want m'n verzorgpony's springen ook niet zo gauw op m'n teen, maar let er wel op!