Waarvoor zou jij kiezen... slacht of spuitje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Slacht of een spuitje?

Slacht
49 (41%)
Spuitje
70 (58%)

Totaal aantal stemmen: 119

Margon

Waarvoor zou jij kiezen... slacht of spuitje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:00

Spreekt eigenlijk voor zich Lachen

Om een 1 of andere reden zal ik voor een spuitje kiezen! Bij het denken aan de slacht lopen de rillingen alleen al over mn rug!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:01

Hier zijn volgens mij meer topics over...

Maar ik kies voor de slacht, omdat dat diervriendelijker is, ze zijn eerder dood en voelen er niks van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:03

ik denk ook slacht

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:03

Vroeger dacht ik ook altijd aan een spuitje maar de laatste tijd begin ik van mening te veranderen. Heb het al eens gezien met een spuitje en om de een of andere reden zou ik dat totaal niet aankunnen. Toch niet om er op te blijven toekijken, hem daarna nog uit de stal te slepen, dan buiten leggen en wachten tot ze hem komen "ophalen".
Denk dat ik mijn paard zelf naar het slacht zou doen. Maar ik kan weer van idee veranderen natuurlijk Haha!
Heb hier trouwens ooit een verhaal van een meisje gelezen die haar paard zelf had gebracht enz enz en vond het zo mooi geschreven en er niets akeligs aan.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:12

Bij verslag van de dag van vandaag staat toevallig een stuk over een paard naar de slacht gebracht.

Meningen verschillen altijd natuurlijk maar ik kies voor de slacht omdat dat het snelst gaat, en ik allebei de manieren van dichtbij heb meegemaakt.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:15

Ik ga voor de slacht. Zo erg is de slacht niet. Je kunt je paard er zelf heen brengen, en bij hem blijven totdat hij met een elektrische schok (dat gaat altijd zo, ze voelen er niks van en zijn op slag dood) heeft gekregen. Het paard kan natuurlijk ook worden opgehaald.
Maar zodra hij bij het slachthuis is, en de schok heeft gehad, wordt hij meteen verwerkt. Het loopt overigens met de meeste paarden zo af, tenzij je hem echt niet wil laten slachten maar cremeren. Cremeren is hartstikke duur en als hi naar het slachthuis gaat krijg je er zelfs nog wat geld voor.
Nog ff als toevoeging: Wie eet of lust hier paardenvlees/worst? -ik Bloos -

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:16

Ik heb gekozen voor het spuitje. Daar voelt het paard ook niets van. Als de veearts het écht goed wil doen, verdoofd hij heft paard eerst, of brengt 'm helemaal onder narcose. En dan pas de spuit erin.

Ik vind dat toch een heel wat fijnere gedachte dan wanneer mijn paard naar een of ander gebouw moet waar het ruikt naar angst en dode soortgenoten, waar 'ie vervolgens een kogel door z'n kop krijgt.. Scheve mond

Ieder zijn eigen mening, toch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:27

Rosalie123 zegt dat ze een schok krijgen, volgens mij was het vroeger alleen zo dat ze een kogel kregen... toch??? Verward

Trouwens, ik eet geen paardenvlees, bewust niet, al het andere wel, maakt me niets uit, maar geen paard. Ik zou dus ook niet willen dat mijn arme zielige paard wat ik af moet maken, naar de slacht zou moeten... brr.. om vervolgens op iemands bord te belanden.. neej, dankjewel.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:34

Ik kies toch voor de slacht.
Het paard is zo snel dood, dat ie het geen eens merkt, bij een spuitje gaan ze eerst plat en krijgen daarna het genadeshot, dat duurd veel langer en veroorzaakt veel meer stress....
Maar...ieder zijn mening!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:36

Ik heb gekozen voor het spuitje, al is er wel een paard van mij naar de slacht gegaan (ivm verzekering). Twee van mijn merries zijn thuis ingeslapen, de ene had zware artrose en de andere was verlamd, dan valt naar de slager brengen zowiezo al af als optie. Een verlamd paard sleep je de trailer niet meer in en een paard met zware artrose doe ik ook geen reis meer aan naar het slachthuis . Beide dieren zijn rustig in geslapen nadat ze eerst verdoofd waren door de DA. Ik heb niets tegen slachten, maar als ik de keus heb laat ik de DA komen voor een spuitje. Al ligt het ook wel aan het paard, mocht mijn paard panisch zijn voor de DA en nog gewoon vervoerd kunnen worden dan zou de kogel mss vriendelijker zijn Scheve mond .

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:38

Spuitje.. net als je zelf zegt.. Heb geen fijn gevoel bij de slacht

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:41

Ja, vroeger was het wel met de kogel. Ik weet nu niet anders dan dat het met een elektrische schok gaat..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:42

Ligt aan de situatie. Als mijn paard zijn been breekt en er is een agent in de buurt, dan vraag ik hem om te schieten. Ik weet ook waar geschoten moet worden om het paard zo snel en pijnloos mogelijk te laten gaan.
Heb ik de mogelijkheid om de laatste gang voor te bereiden ga ik voor de spuit.
Dus ik heb de poll niet ingevuld omdat ik de optie mis: anders, nl.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:42

Rosalie123 schreef:
Ja, vroeger was het wel met de kogel. Ik weet nu niet anders dan dat het met een elektrische schok gaat..

Het gaat nog steeds met een schietmasker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:45

Ik heb al eens een paard laten slachten, en heb laatst ook onze oude Zep laten inslapen. Beide manieren gingen heel erg goed.

Ik zou een jong paard laten slachten, een ouder paard dat er zelf aantoe is zou ik weer laten inslapen denk ik.

Miranda40

Ik heb mijn paardje, die een gebroken been had, zelf in laten slapen dm.v. een spuitje (oke, wel met behulp van de veearts). Ik had daar een heel goed gevoel bij. Ook mijn paardje lag er heel rustig bij en heeft er weinig van gemerkt. Heb ook zelf zijn ogen dicht mogen doen. Nee, geef maar de spuitjes'techniek'.

Sjaan

Slacht, maar...... ik wil persee bij mijn paard blijven totdat ze hem/haar af hebben geschoten.

Rosalie123

Volgens mij verschilt dat ook per slachthuis.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:49

Ook het in laten slapen via de spuit kan verschillen per DA...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:50

Het zoveeelste topic.
Maar ik ga nog steeds voor de slacht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:03

Als het paard nog op normale wijze vervoerd kan worden gaan ze naar de slacht.

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:06

Ik denk toch in laten slapen met een spuitje..
Bij Pretty is het ook heel rustig gegaan

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:51

ik heb het liefst een spuitje, het gaat heel vredig ik heb het ook meegemaakt.
het nadeel dat det paard een paar dagen blijft liggen op je erf totad het wordt opgehaalt.

aals het echt erg is zoals een gebroken been ofzo zou ik voor het schieten kiezen denk ik, maar je weet niet wat je denkt als het erg gebeurt..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:01

Als het mogelijk is, dan kies ik voor de slacht.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:08

Het idee van de slacht,... kogel en dan benen eraf hakken. dat sinds mij niet.
ik zou voor een spuitje kiezen.... dan voel ik me der veel veiliger bij als de slacht.