Mensen met een buitenbak.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Mensen met een buitenbak.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:15

Ik heb alleen een buitenbak als bak tot mijn beschikking, maar hierin kun je nu ongeveer waterpolo spelen (tja...creatief is het wel ),en daarom vraag ik me af hoe dat bij jullie is. Wij hebben geen eb- en vloed-bak, ook geen waterafvoer (beetje jammer Scheve mond ) en dus als het hard regent zoals nu, is het echt een waterbak. Ik rij er wel gewoon in, maar ben zo bang dat ze vooral met de galop uitglijdt Scheve mond Jullie ook?

Met de regen rijd ik wel gewoon, maar fijn is anders. Rijden jullie gewoon in de regen in jullie buitenbak of laten jullie je paarden op stal staan?

Bedankt alvast

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:16

rijden met aangepaste snelheid en oefeningen in de bak
en natuurlijk wat meer buiten ..weet niet of je die optie hebt ?
(de bak is bij ons tevens de paddock met loopstal..)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:17

Ik kan idd wel gewoon naar buiten, maar zit tegen een wedstrijd aan en wil eigenlijk wel een beetje trainen daarvoor.
Vanmiddag heb ik les (weet niet of het doorgaat) en hoop maar dat het gaat in onze waterbak

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:22

nou bij ons is het op het moment ook
een zwembad maar we rijden er wel gewoon in hoor
en anders gewoon buiten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:24

Heerlijk, mijn bak is gewoon kurkdroog, en perfect te rijden! Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:26

Bij mijn vorige stal hadden we ook alleen een buitenbak die helaas geregeld blank stond.
Ik reed wel elke dag, meestal probeerde ik een beetje op de droge stukken te blijven (in het midden) en anders ging ik gewoon iets vaker naar buiten Haha!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:27

Wij hebben ook alleen een buitenbak.
Die staat nu ook flink onder water en hij is ontzettend zwaar, dus ik rij er zoiezo al niet in.
Gelukkig hebben we wel een losgooi bakje binnen waar je eventueel in kan rijden. Maar als je met z'n 2en rijd is het eigenlijk al vol. Laatst reden we er met z'n 4en in en dat is gewoon niet te doen
Ik zorg nu gewoon dat ik op rustige tijden kom zodat ik dat bakje alleen tot m'n beschikking heb en ga wat meer op buitenrit.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:27

Bij ons is het midden dus de waterbak. Dus gewoon wat minder figuren rijden in het midden. Ben blij dat Lady geen watervrees heeft Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:35

Wij hebben de beschikking over een hele eenvoudige buitenbak, maar omdat we bij het duin zitten is het water zo weg.

Als hij erg blubberig is pas ik mijn schema aan, maar als het een dag regent en de bak slecht laat ik mijn paard ook wel eens een dagje staan, maar hij is dagelijks wel 5 uur in de paddock, dus hij staat dan niet 24 uur in zijn box

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:41

Bij ons is de bak ook een zwembad. De middenstukken zijn bij ons het natst ivm dat daar altijd gelongeerd is. Ik rijd dus alleen maar aan de buitenkant en kan om de voltes heen nog wel wat rijden.
Gisteren heb ik alleen gelongeerd omdat de bak aardig nat was maar ik heb ook binnenkort weer wedstrijd en zou ook graag weer willen trainen... Denk dat ik vanaaf gewoon in de bak ga rijden!
Aman vind die plassen echt geweldig daar dendert ze uit zichzelf al door heen als ze los loopt...

Maar bang om uit te glijden ben ik niet zo, heb hiervoor nog in de wei gereden en dat was echt geen doen daar gleden we wel steeds uit!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:43

Hmm, die van ons was afgelopen week ook een waterbak. mijn vader ging iets proberen: hij ging met de diepwoeler door de bak. onder het motto: "de bak is toch al klote, misschien helpt het".
Nu rijdt met er al weer de hele week in en is de bak super goed!
(diepwoeler= "1-tandsploegje van ong 80 cm diep)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:44

Volgens mij hebben wij ook mazzel....
Onze bak is altijd te rijden, alleen niet als het sneeuwt.
Hij is gewoon gedraineerd en verder geen speciale bodem ofzo.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:00

elady schreef:
Ik kan idd wel gewoon naar buiten, maar zit tegen een wedstrijd aan en wil eigenlijk wel een beetje trainen daarvoor.
Vanmiddag heb ik les (weet niet of het doorgaat) en hoop maar dat het gaat in onze waterbak

Je kan toch ook in het bos bepaalde dressuuroefeningen trainen?

Over een brede zandweg wijken/zigzaggen/schouderbinnenwaarts etc.

Of op een open plek in het bos, veldje oid.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:05

De bak waarin ik rijd is ook een drama. Ik kan op 1 helft precies een volte rijden en dan houdt het op. Buitenrijden is voor mij ook geen optie. (staat in een woonwijk)

anke2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:25

De bak bij de boerderij waar ik sta is nog helemaal goed. Verward Maar dat is geloof ik een all-weather bak ofzo, maar er staat geen water in en hij is ook niet zwaar. Bij de vorige stal was de bak wel altijd een drama, we konden toen bijna de hele winter niet rijden.

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:28

Gisteren ging het nog, de bak was wel nat maar kon gewoon fatsoenlijk rijden. Vandaag ben ik nog niet geweest, maar aangezien het al heel de dag regent vrees ik dat het weinig rijden wordt.

Meestal huur ik ergens gewoon een binnenbak als ik echt wil rijden ivm wedstrijden.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:37

Ik heb gisteren gelongeerd, zat helemaal onder de modder..

Iris vond het wel leuk, regen, water, blubber en vooral WIND..alle ingredienten voor een half uurtje lol..

Rijden doe ik wel als ik niet anders kan, maar ik probeer vanavond nog naar de manege toe te gaan, wel pas om 21.00 uur maar daar heb ik meer aan dan dat ik ga zwemmen in de bak.. Het is wel lastig, heb ook van het weekend concours en dan wil je haar wel doorrijden..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 16:19

Citaat:

Jammer genoeg gaat dat niet. We hebben wel een stuk weiland waar we kunnen rijden (speciaal voor in de zomer om te rijden), maar het is zo nat dat we het dan kapot rijden en dat is zonde. Buitenrijden kan ik niet echt...stappen op het fietspad en dat is het. Wil ik gaan rijden op een stuk waar ik wel echt kan trainen dan ben ik 3 kwartier verder!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:27

elady schreef:
Wil ik gaan rijden op een stuk waar ik wel echt kan trainen dan ben ik 3 kwartier verder!

Dan is íe' in iedergeval goed los.. kan je meteen aan het werk... haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:15

ik heb zoveel mazzel.
als de bak bij ons slecht is, is er op tien minuten stappen een militair oefenterrein, daar ga ik dan vaak rijden.
of de recreatie plas vlakbij op 5 minuten stappen, daar ga ik dan gewoon op t strand rijden.
perfect!!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:39

Merens schreef:

Dat is net zo modderig als de rest. En dan zou ik nog eens in het pikkedonker moeten trainen. Lijkt me geen goed idee...

Bos hebben we hier niet, veldjes zijn ver weg en net zo nat. En dan nog eens in the middle of nowhere.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:08

Als de bodem droog genoeg is (we hebben een waterafvoersysteem), en dan bedoel is eigenlijk de ondergrond, dus dat je gewoon op de bodem blijft staan in plaats van dat je tot je enkels wegzakt. Dan eg ik de baan en rijdt ik er gewoon in. Wel zorg ik dan dat ik op de harde weg uitstap, dat is gewoon beter voor zijn benen (heeft blessure gehad).
Als er zoals vandaag teveel regen valt en de baan echt in een zwembad veranderd, dan ga ik er absoluut niet in rijden! Ik maak een buitenritje, maar laat hem zeker niet een dag op stal staan, nooit.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:19

Ik heb niet eens een bak, maar moet het doen met een wei. Is niet erg, maar een binnenbak (of een eb- en vloedbuitenbak, maar daar kan ik alleen nog maar van dromen) zou erg makkelijk zijn Schijnheilig.
Galop doe ik alleen als ik het zelf veilig genoeg vindt, ik rijd nu al 2 jaar op een wei en dan weet je zo onderhand wel wat je wel en wat je absoluut neit kunt doen. Zorgen dat je het tempo niet te hoog laat komen, als het glad is, galopeer ik ook alleen op de rechte stukken. Voor de bocht probeer ik haar alweer terug in draf of stap te hebben. Maar aangezien ik een vrij grote wei (zo'n 10 hectare Bloos ) tot mijn beschikking heb, heb ik genoeg plaats om rechtuit te rijden Haha!.
In draf en stap probeer ik veel grote voltes te rijden en achten/slagenbogen, zodat ik de linker- en rechterbuiging er goed in houd Lachen.

En Vank loopt ook de hele dag buiten (behalve op zo'n dag als vandaag, aan haar deken zag ik dat ze al een hele tijd binnen stond Ach gut ) dus ze hoeft ook niet elke dag bereden te worden. Als ik kan, doe ik het. Maar net als vandaag was ik pas laat terug van stage en dan is het al donker eer dat ik daar ben. Dus dan kán ik niet eens meer rijden.

Maar om een lang verhaal kort te houden; ik houd haar vooral goed verzameld, ik laat haar iig neit verruimen, maak geen overgangen meer van galop naar halt, aangezien ze dan meer kans maakt op wegschuiven. En let er gewoon op waar ik kan rijden.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:21

Hier is het ook een zwembad! Jammer dat ik nog niet alleen naar buiten ga op d'r. Maar ja.... dan maar wat minder hard werken!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:53

Wij hebben drainage, alleen t waterpeil stond boven de afvoerbuis Schijnheilig
Ik heb m dus ook maar dichtgedraaid Knipoog . De bak is nog heel goed rijdbaar, wel n beetje te nat, maar geen grote plassen of zoiets dergelijks. Alleen vanavond ga ik naar de club en rijd ik er maar 1 dus heb er geen last van. Gister was ie trouwens nog helemaal goed!