tips gevraagd: natte modderplekken uit vacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opala

tips gevraagd: natte modderplekken uit vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:09

Iemand de tip om snel natte moddervlekken uit de wintervacht te krijgen voor het opleggen van het zadel. Helaas helpt zo'n schuurblokje niet bij nattigheid. Misschien iemand die er wat op gevonden heeft.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:16

Ik pak altijd een handdoek en wrijf hem droog, dan kun je er eventueel met een harde borstel overheen gaan en dan kun je je zadel erop leggen.
Bij mij werkt dit wel...weet niet hoe dat bij jou is

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:30

normaal haal ik het ergste met een plastic ros er af en leg dan eventjes mijn droog deken op terwijl ik bv ga mesten oid
daarna is het droog genoeg om met een harde borstel gevolgd met zachte borstel m schoon te krijgen
(gaat in dit geval om een shet die graag fftjes in de modder rolt
net voor dat je besloten hebt of met de wagen of onder het zadel iets te gaan doen Haha! )

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:35

Afhankelijk hoe nat de plekken zijn, krijg ik het eraf. Soms zit een laagje aan de haren vastgekoekt en wat ik ook doe, eraf krijgen doe ik het niet. Het weerhoudt mij er niet van om dan toch maar te gaan zadelen, maar als het anders kan, hoor ik het graag.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:10

Ik doe altijd (klinkt erg vaag maar het helpt) warm water over de vlek, goed natmaken, dan met zo'n zweettrekker wegdoen en dan droogwrijven. Helpt echt! Zo'n vlek is namelijk net niet nat genoeg om dit mee te doen. Haha!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:01

Ik doe het idd ook altijd met water (met de slang of met emmer en spons), even zweetmes eroverheen en eventueel nog met een handdoek droogwrijven.