ik rijd royena nu minder, om de dag, niet intensief gewoon wat recreatie. verder krijgt ze 3 plakken hooi (onbeperkt in dr box wand meer als 3 eet ze niet op) en staat ze overdag buiten ( van 9 tot 4) Ik geef haar nu een halve kilo pony brok. moet ik minderen? of is een andere soort voer beter, heb dit voer omdat ze s zomers exeem heeft, en hier zitten minder eiwitten in (beter??) maar kan ik voor de winter b.v. muslie bij voeren? of is dit genoeg/goed.
alvast bedankt
Phynix
Geplaatst: 18-11-04 12:23
Rij je haar nu veel minder?? Kijk, in de zomer beweegt ze dan misschien wel meer, maar nu is er minder gras om te eten en moeten ze zichzelf warm houden, wat ook energie kost. Als je haar niet heel veel minder bent gaan rijden, zou ik het zo even aanzien..
Talisa
Geplaatst: 18-11-04 12:47
ik denk dat een halve kilo wel goed is omdat er inderdaad weinig voedselstoffen in het gras zit nu
nickyu
Geplaatst: 18-11-04 12:54
denk idd dat je wel aardig in de richting zit , in de winter hebben ze ook iets meer nodig om warm te blijven
kijk gewoon het paardje zelf aan , de fjord bij ons zit op een kwart en dan een kwart na het rijden maar zoals ik al zei ieder paardje is anders ..voeren doe je met je ogen ..
roylinde
Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-04 17:50
oke dus ik kan haar beter gewoon een halve kilo blijven geven? ze beweegt nu wel minder, maar het is wel weer kouder enzo... dus houd haar denk ik toch maar op een halve kilo.. toch?
Fjordenmaniak
Geplaatst: 19-11-04 17:54
Ik zou het ook gewoon op de halve kilo houden. Ze heeft voeding nodig voor de vacht. Ik geloof dat dhr.Taal bezig is met Subli om een voeder te maken speciaal voor Paarden met zomerexceem, dus wie weet is dat straks iets voor Royena.
roylinde
Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-04 17:58
owe dat zou mooi zijn fjordenmaniak, hopelijk werkt dat... kun je me mischien daarvan op de hoogte houden? Ik heb nu eiwit arm voer, dat werkt opzig wel goed, maar niet tegen zomerexeem.
is het mischien een iedee om half bix haf muslie te voeren?
Bella
Geplaatst: 19-11-04 18:10
Denk dat je met haar huidige voerschema aardig rond komt. Hoe minder verandering in het voer hoe beter het is, zegt men wel vaak. Zo weten de paarden ook waar ze aan toe zijn en welke stoffen ze binnen krijgen. En een paard wat weinig doet heeft over het algemeen genoeg aan alleen ruwvoer. Dat beetje krachtvoer is hier mooi dat beetje extra. Ik zou het mooi zo houden en niks aan veranderen...
Van dat Sublivoer is gezegd dat het rond november op de markt zou komen, maar ook is begin 2005 al aangehouden. Maar ik neem aan dat wanneer het er is er wel in de diverse paardenbladen etc (en hier op bokt) ook wel reclame ervoor wordt gemaakt
Anoniem
Geplaatst: 19-11-04 18:40
als ze aan de dikke kant is zou ik niet meer geven en als ze aan de magere kant is kan je 1 handje muesli erbij doen, of extra wortels, knoflook kan ook nooit kwaad zodat ze extra weerstand opbouwd
TopLadyI
Geplaatst: 19-11-04 19:09
Ik doe het gewoon op gevoel, heb je het idee dat ze dikker word voer je toch wat minder? en als ze te sloom word toch gewoon wat meer?