Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Er zijn voor 4000,- euro echt wel jonge paarden te vinden met de kwaliteiten die ze vraagt.
Satine schreef:
Paard 1:
- geschikt voor sport (tot Z2)
- liefst licht ingereden, nageeflijk en licht (maar wie wil dat niet?)
- pittig met rijden, maar eerlijk
- 4-6 jaar oud (max. 7)
- indien een merrie: met papieren (ivm eventueel fokken later)
- stokmaat min. 1.65m
- modern van snit, intelligent en elegant hoofd
- 3 goede basisgangen in vrijheid: stap duidelijk overstappen, draf goede verruiming, galop onderbeen onder lichaam plaatsen
- geen stalgebreken
- sociaal tov mensen en andere paarden
- klinisch en röntgenologisch goedgekeurd (wat kost dat trouwens, die keuringen?)
- geen zomereczeem!
- dressuuraanleg, -bouw of -gangen pluspunt
- beetje spingen is pluspunt
--> ongeveer 4000 euro
luuntje schreef:Kijk eens op marktplaats wat ze vragen voor paarden. Dan kan je een beetje vergelijken.
Ziolette schreef:Ik denk dat TS een met paard 1 een paard bedoelt dat de lichamelijke capaciteiten heeft om Z2 te halen, niet dat het paard al Z2 moet zijn. Er zijn voor 4000,- euro echt wel jonge paarden te vinden met de kwaliteiten die ze vraagt.
Voor Paard 2 denk ik ook aan de prijsklasse die erbij staat, toevallig heb ik net zo'n paardje gekocht en de merrie die ik verkocht voldeed ook aardig aan de eisen die je gesteld worden voor paard 2 en de prijsklasse lag ook tussen de 2000,- en 3000,- euro.
crossmonster schreef:elk paard kun je naar de Z rijden.
Citaat:maar als je een paard wil die net dat beetje extra's heeft, dan zul je flink boven je budget moeten gaan reiken
ben je ook tevreden met wat minder. dus een gewoon paard wat netjes loopt. dan kun je voor het geld dat jij geschat had een leuk dier kopen
mensen weten tegenwoordig heel goed wat ze verkopen.
een echt goed bewegend paard gaat echt niet onder de 4000 euro weg
is ie wel goedkoop,dan heeft ie 9 van de 10 keer een gebrek onder de leden !
Citaat:als jede afgelopen tijd alleen recreatief hebt gereden, kun je beter een wat goedkoper paard kopen, die naar de M of Z rijden, en als je zeker weet dat het wedstrijd rijden je bevalt, kun je m dan alsnog verkopen en een betere kopen !
want dalijk zit je met een duur paard te kijken en heb je geen zin meer in wedstrijden !

Valencio schreef:Zeker jonge paarden die licht aangereden zijn (met potentie) zijn gewoon paarden in de duurste prijsklasse (relatief gezien dan) juist omdat een jong paard nog een hele (sport)toekomst voor zich heeft en mogelijk de potentie heeft om heel ver te komen in de sport.
Valencio schreef:Wat jij zoekt is een paard met potentie, een jong paard, een paard wat in de toekomst de Z2 kan bereiken en heel belangrijk een die klinisch en rontgonologisch 100% is, dat kost gewoon geld en met 4000 euro zou ik het knap vinden als je hem vindt!!
Wat betreft paard 2 denk ik dat je goed zit met de prijs, voor 2500 euro heb je een heel leuk recreatiepaard.