Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sanet schreef:Tsja, ik weet niet helemaal wat ik moet zeggen, ht is raar dat hij wel loopt te narren als je erop zit, maar niet als hij in de wei staat, en dat zijn gedrag steeds zo verandert. Ik blijf toch een beetje met het idee in mijn hoofd dat ie toch ergens pijn heeft, of dat dingen hem doen herinneren aan pijn, zonder dat ze pijn doen. Ik weet niet hoe erg het voor hem was. Dus misschien is op een hele andere manier aan het werk gaan wel goed voor hem.. Misschien is het beginnen aan NH ook een leuke afwisseling voor je paard.
Ik weet het niet :S
bolletje schreef:hoi hier nog een tip je weet denk ik wel hoe ragebol was , ik heb een cursus paardenbegrijpen gedaan van emiel voest je leert zo het gedrag van een paard te begrijpen en op een manier te communiceren waarbij mijn paard en ik elkaar ineens anders zijn gaan zien , hij doet nu alles voor me hij ettert niet , het is zo bizar hij geeft ook aan als er iets is wat ik vroeger nooit begreep, een paard bokt niet zomaar is niet zomaar vals gaat niet zomaar de ugt in. het is echt aan te raden, koop eens dat boek van emiel voest daar leer je al heel veel van