neopreen singel en meer zweten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

neopreen singel en meer zweten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 20:58

Hoi,

Gekke vraag misschien, maar ik heb dus nu een neopreen singel en mijn paard is altijd nat op de singelplek na het rijden. Zou dit met een leren singel ook zo zijn ??
Ik vraag dit omdat mijn paard na het rijden vaak gelijk de wei weer op gaat en ik hem liever droog buiten zet.

Groetjes,

Maris

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:01

Hoi,

Dit is met een leren singel ook zo... Kan nog wel erger zijn omdat bij leer het zweet niet zo goed intrekt.. Bij neopreen wordt zweet wel wat sneller opgenomen.. nadeel is dus dat je singel wel kletsnat is en dus moet drogen..

Groetjes joyce

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 21:20

Hoi Joyce,

bedankt voor je reactie !
Zou een schapenbontje wel werken ?

Groetjes,

Maris

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:19

Hoi,

Schapenbontje helpt wel neemt nog meer vocht op.. Maar onder het schapenbontje blijft ie zweten.... En schapenbontje heeft groter oppervlak dus ook groter zweetoppervlak...

groetjes joyce

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:38

Zweten blijft idd zal niet uitmaken met welke singel of je moet zo'n goedkopere draden singel nemen.

Wat je wel zou kunnen doen is uitstappen ernaast zonder zadel zodat het goed kan drogen. En ook als je goed uitstapt is het voldoende droog om hem weer op het land te kunnen zetten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:07

Katoen. leer en neophreen gebruikt. De laatste vind ik echt het prettigst!Zweten doen ze toch wel.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:42

Je hebt 2 soorten neopreen. Die zachte en nog een variant met kleine gaatjes. Ik had eerst een singel van dat dikke zachte neopreen. Wat een onding zeg! Mijn pony werd er zeiknat onder en de singel droogde ook nog eens heel moeilijk. Nu heb ik er een met kleine gaatjes van Thorowgood. Dat is echt een supersingel. Zweet veel minder en is zo droog.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:45

Ik heb een leren singel en daar zweet ie indd net zoveel onder.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:36

eerst had ik een leren singel nu een neopreen en het zweet idd allebij *LOL*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 16:06

Een neopreen met gaatjes ........ . Is misschien dan dus de oplossing !
Bedankt !

Groetjes,

Maris

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:06

Citaat:
Bij neopreen wordt zweet wel wat sneller opgenomen.. nadeel is dus dat je singel wel kletsnat is en dus moet drogen..

dan heb ik zeker een andere neopreensingel? hij neemt nl helemaal geen vocht op! (en wordt dus ook niet nat en hoeft niet te drogen Haha! )
Mn paard wordt wel nat maar dat is het nadeel van neopreen. Het voordeel is dat je m dus bijna niet kan doorrijden en geen drukkingen kan krijgen. tis het een of het ander.
Het maatk niet uit of je een neopreen met of zonder gaatjes hebt volgens mij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:01

Saar4 schreef:
Nu heb ik er een met kleine gaatjes van Thorowgood. Dat is echt een supersingel. Zweet veel minder en is zo droog.

Ik heb dus zoeentje gehad (althans, die lijkt er heel erg op ) van HH. Deze was binnen een maand kapot, de randen gingen scheurtjes vertonen en werden dus vrij scherp. Voor mij niet weer een singel met gaatjes. Of die van Thorrowgood wel goed is weet ik niet, maar die van HH dus niet.