Een schapenvacht onderlegger en pasvorm zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bridgehill

Een schapenvacht onderlegger en pasvorm zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 20:41

Ik heb hierover ook een vraag: Ik heb een goed passend zadel en heb daarbij nu een schapenvacht zadelonderlegger gekocht. Ik heb de onderlegger gebruikt tussen mijn (dunste) shabrak en het zadel. Ik het vind ten eerste een heel gedoe om alles goed te krijgen onder het zadel voor ik ga rijden. En ten tweede, het belangrijkste, heb ik het idee dat dat ding de pasvorm van mijn zadel niet ten goede komt, omdat hij natuurlijk alleen onder de kussens op de rug ligt en niet aan de zijkantenvan het zadel. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Heeft zo'n bontje inderdaad gevolgen voor de pasvorm van het zadel of heb ik alleen maar dat idee?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:44

Zo'n bontje is mode volgens de bit en helemaal in ipv bijv. de gelpad van eerst! Als je een goed passend zadel heb dat echt perfect ligt en een paard met een normale rug, dan denk ik dat je dat bontje niet echt nodig hebt. Qua pasvorm denk ik dat het wel meevalt, maar je moet wel opletten dat er nog wel ruimte is in de kamer en het niet gaat knellen.

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:10

Als zadel idd goed past is het misschien niet nodig. Bij ons rijden we altijd met tussendekjes.
Ik zelf heb ook vaak een lamswollen bontje eronder. Ik ben toch van mdening dat het wel degelijk een functie heeft. Zie het anders als een soort demping ofzo Tong uitsteken