Hotel-Manege de Barrage Terschelling: ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsejee

Hotel-Manege de Barrage Terschelling: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:18

hoi hoi,

Klaas en ik zijn in contact met deze manege en willen er graag heen voor 3 daagjes in de kerstvakantie.
Het lijkt ons super!

zijn hier nog mensen met ervaring met dit hotel/manege en de buitenritten die bij het arrangement inzitten?

http://www.terschelling.net/barrage/

Liefs Ilse

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:40

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:40

Ik heb er vorig jaar een strandrit gemaakt. Was een mooie manege, goede paarden enz enz, er was alleen één minpuntje. Iedereen zat op een pony en ik op een groot paard. Dus toen er op het strand gegalloppeerd werd kon paard eindelijk eens doordraven! Haha!

chita1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:21

Ik ben er afgelopen zomervakantie een week geweest en het is mij heel goed bevallen.
Je kan er hele mooie buitenritten maken,en ze hebben erg leuke paarden.
Ik zit er aan te denken om er volgend jaar weer heen te gaan.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:52

Ik werk daar in de vakanties en het weekend.. maar dan ben ik misschien partijdig he??;)

Als je vragen hebt dan mag je ze zeker stellen hoor!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:16

Ik heb er 2 week met mijn pony gestaan, 5/6 jaar geleden ongeveer. Goed bevallen, dichtbij het strand en mooie binnenbak Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:32

Ik vond het een leuke manege, super gezellig!!
Als ik er volgend jaar weer een week ben zal ik weer een paar middagen komen helpen Femskie Knipoog

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:53

Ja, moet je doen Sting!! Vond het heel leuk van je dat je wilde helpen van de zomer.. Ik hoop alleen dat ik volgende zomer daar nog werk want ik ben strakjes afgestudeerd....Knipoog

De kamers en de kantine zijn over het algemeen erg netjes. Deze zijn gelegen in hetzelfde complex als de kantine, de stallen en de binnenbak.

De buitenritten (daar kan ik iets over zeggen!) gaan van Hoorn naar Formerum door het duin, bos en strand indien je gevorderd bent. Ik neem aan dat dat zo is. Die ritten zijn twee uur.
Als ik maar een paar mensen mee heb op buitenrit en ze hebben de standaard route al eens gedaan dan doe ik een alternatieve route waarbij je heel veel duin en strand ziet. We gaan dan via Oosterend. Ook als je een andere begeleidster hebt kun je dit vragen hoor. Maar ik maak er altijd weer iets anders van.. heb nog niet alle snertweggetjes gehad dusss!!
Als je een voorkeur voor een bepaald paard hebt kun je dat vooraf wel aangeven. We hebben twee hele grote paarden (1,80), paar middelmoters en kleine paardjes zoals haflingers. Het zijn ook geen dooie dienders; ze zijn allemaal braaf en goed te rijden maar de ene is nu eenmaal braver dan de andere Knipoog en dat is maar goed ook.

Verder zit je in het dorp Hoorn met om de hoek cafe-restaurant De Groene Weide waar Hessel zingt (vinden veel mensen erg leuk) en de bushalte (2 bussen per uur) zit ook op loopafstand. je bent dan ook zo in een ander dorpje.
Duin, bos, wad en strand zijn allemaal dichtbij en zeker makkelijk met de fiets te bereiken.

Enige punt is dat je aan komt in het dorpje West-Terschelling en je voor Hoorn nogal een eindje richting de Oost-kant moet. Dit dorp is het een na laatste dorp op het eiland. Het laatste dorp is Oosterend. (naam zegt het al!)

Als er nog iets is wat je wilt weten dan hoor ik het wel. Lachen
Laatst bijgewerkt door femskie op 18-11-04 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:54

ik ben daar op ponykamp geweest en ik heb daar een aantal ritten over het strand gemaakt. Leuke paarden, leuke mensen en mooie ritten!!!

Een aanrader dus!!!