Welke deken kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Welke deken kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 15:49

Hoi,

Ik heb een nieuwe regendeken nodig en nu kon ik van een bekende een harry's horse overnemen voor 50 euri (nieuwprijs 99) en 1 winter gebruikt, wel gewassen kopen. Maar via internet heb ik nu een aanbieding gehad voor een canvas deken met wollen voering, voor 60 euro, dus helemaal nieuw, welke zouden jullie doen?

Groetjes Barbara

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:39

Ik weet niet wat voor paard je hebt. Maar op http://www.piafferuitersport.nl staan ook regelmatig goede nieuwe dekens voor weinig geld te koop. Maar vaak zijn ze er nog maar in bepaalde maten.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:36

Barbara17 schreef:
Hoi,

Ik heb een nieuwe regendeken nodig en nu kon ik van een bekende een harry's horse overnemen voor 50 euri (nieuwprijs 99) en 1 winter gebruikt, wel gewassen kopen. Maar via internet heb ik nu een aanbieding gehad voor een canvas deken met wollen voering, voor 60 euro, dus helemaal nieuw, welke zouden jullie doen?

Groetjes Barbara

Ik zou voor de regendeken van HH gaan. De canvas deken is alleen echt waterdicht wanneer je hem goed behandeld, en dan is er nog kans op lekkage. Dat is meestal niet het geval bij die van HH. Overigens heb ik een BR regendeken gekocht voor 50 euro. En die zijn ook bij Piaffe te koop. Goede dekens, maar de HH is in mijn ogen sterker van stof. Ik weet niet of je paard een sloper is en met andere paarden in het land staat. Dan zou ik voor de HH gaan. En anders voor de BR.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:11

De BR waar Coby het over heeft, staat op piaffe alleen nog maar in maat 205 in de kleur ultra violet. Hele flitsende kleur, dat wel Knipoog Kost 59,90
Ikzelf heb bij piaffe een regendeken van Premiere gekocht, deze hebben ze alleen nog in maat 195 en in het lichtblauw (china blue) met donker blauw. Kost ook 59,90. Ik heb van Premiere een zweetdeken in die beroemde china blue, erg goede kwaliteit en redelijk goed merk. Ziet er nog top uit, ondanks de lichtblauwe kleur.
Mocht je meer willen weten ofzo, ik hoor het wel.
Gr Suus

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:24

als je regendeken zoekt, zou ik geen dikke wolle deken nemen.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:22

Ik heb net de premiere regendeken binnengekregen van piaffe. Erg mooie deken, zeker én het geld waard én een prima kwaliteit.
Goede pasvorm en goede sluitingen.
Top:)
Een aanrader:)

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:13

Ik heb altijd gehoord dat canvas geen harde regenbui aan kan.. Harry's horse zijn goede dekens!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:25

Canvas zou ik niet doen, dat laat water door en duurt lang voordat hij droog is. De HH vind ik ook riskant: als hij bijv. verkeerd gewassen is, bestaat de kans dat hij niet meer helemaal waterdicht is en tja hoe kom je daar op tijd achter? Zou even de sites afspeuren naar een nieuwe waterdichte deken met korting. Je kan anders ook een oproepje op bokt zetten. Misschien zijn er wel bokkers die een nieuwe deken hebben liggen (verkeerde maat) en die willen verkopen. (ik heb bijv. een kleine 195 spiksplinternieuw....)