Kalmeringsmiddelen wanneer gebruiken..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Kalmeringsmiddelen wanneer gebruiken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 14:00

Ik heb een klein vraagje of kalmeringsmiddelen en wanneer te gebruiken..

De paarden van de mensen waar ik pearl voor reed zijn nu allerdrie tegelijk verkocht.
Ze vertrekken vrijdag met de vrachtwagen naar engeland. Dus dat is een lange reis voor de paarden. Zou je er goed aan doen om ze van te voren een kalmeringsmiddel te geven..

Zo ja, welke en hoe moet je het aanpakken..
Zo nee, waarom niet..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:02

Paarden staan wel eens vaker op de trailer, en dan geef je ze ook niks kalmerends. Wij rijden ook wel eens langere stukken met de paarden (ok, geen Engeland). Bovendien denk ik dat ze goed bij moeten zijn omdat ze moeten kunnen reageren op bewegingen van de wagen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:13

Tsja, hangt er een beetje vanaf of ze zich anders ook druk maken in de trailer. Als je na een half uur rijden een compleet geschuimd paard uit de trailer haalt of een lekker rustig paard, die lekker om zich heen heeft zitten kijken...
Hoe gaan jullie precies naar Engeland.. Op de boot of door die tunnel? Lijkt me ook dat dat verschil maakt.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:13

Ze gaan met de boot naar engeland toe.. De oudste merrie is vrij rustig de jongste kwam altijd helemaal nat de trailer af, ook al was het een klein stukje.. En het veulen van 7 maand maar ik weet niet hoe die reageerd, maar die waren we eigenlijk niet van plan iets te geven. het gaan vooral om de twee oudste merrie's..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:17

Wat voor middel wil je trouwens gaan gebruiken, dat ze gewoon rustiger worden, of half verdoofd?
Het lijkt me dat je voor zo'n lange reis, want ik neem aan dat jullie 9 uren op de boot zitten, en met heen en terug rijden en waarschijnlijk als je van de boot komt er nog niet gelijk bent.. dat het best wel een tripje wordt. Misschien dat je de dierenarts om iets kunt vragen.. Verward

Maar als je ze verdoofd, dan lijkt het me dat je ze allemaal moeten doen.. Of zie ik dit verkeerd?

MenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:33

Als ik het zo zie van hoe die midelste merrie hellemaal nat na een kort stukje rijden uit de trailer komt dat je haar wel beter een kalmeerings middel kunt geven MAAR vraag wel aan de DA welke goed voor haar is!!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:20

Ik zou helemaal GEEN kalmeringsmiddel geven. Je paard word daar alleen maar rustig van en kan daardoor zijn evenwicht verliezen en dan heb je een veel groter probleem dan dat je paard alleen maar staat te zweten.
Ik zou dus geen kalmeringsmiddelen geven.