Anti-slip onderlegger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Anti-slip onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 01:05

Ik blijf tegen het probleem aanlopen dat alle zadels wel iets schuiven op Jordy. Het zadel wat ik momenteel heb doet dit verreweg het minst, maar toch nog iets, zeker bij opstijgen of een gekke zijsprong komt het scheef te liggen. Naar voren of naar achteren schuift het absoluut niet, alleen opzij.Hij heeft vrijwel geen schoft (en wat er aan schoft is ligt goed ingebed), en een erg ronde rug.
Aangezien het me voor hem niet erg fijn lijkt als het zadel scheef ligt en het me ook niet fijn lijkt als ik het recht moet 'duwen' telkens door op 1 van de stijgbeugels te moeten gaan hangen, ben ik op zoek naar iets waardoor het wel blijft liggen.
Ik zag van die anti-slip onderleggers, dit dus:
Afbeelding
Nu vraag ik me af of dit werkt, en als het al werkt trekt het dan niet onwijs aan de huid om het zadel tegen te houden? Lijkt me toch dat om het schuiven tegen te gaan het stroef materiaal moet zijn.

Ook zag ik deze:
Afbeelding
De Action Bodyguard, van memory-foam, wat dus de vorm aanneemt. Dit zou ook niet schuiven.

Wat ik me ook afvraag, is het niet erg zweterig onder zo'n onderlegger? Ze moeten toch direct op de huid liggen...
Iemand ervaring met deze dingen tegen een schuivend zadel, of misschien nog andere ideeën?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 01:10

Die bovenste werkt super voor het verschuiven van shabrakken vanonder je zadel, en van het verschuiven van het zadel. Het zit ook lekker als je aan het rijden bent zonder zadel, het zit heel stroef.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:30

Met de bovenste anti-slipmat schuift een zadel idd veel minder. Het grote nadeel vind ik dat er geen ruggengraatvrijheid/pasvorm in zit. De vorm maakt het moeilijk hem goed onder het zadel te leggen, maar het werkt wel.

De onderste ken ik niet. Ziet er qua pasvorm beter uit.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:18

Ja, dat vroeg ik me dus ook af, want ik heb hetzelfde probleem...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:30

De bovenste heb ik ook. Een keer op aanraden van een instructrice gekocht. Ze verzekerde me dat het zadel dan zelfs zonder borstuigje bleef liggen. 25 gulden voor betaald, en 1x gebruikt.... waardeloos!