Hoeveel kost een arabier ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farrah

Hoeveel kost een arabier ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:48

hallo iedereen, ik ben nu 14 en ik zou over 2 jaar heeeeel graag een arabier ofzo kopen... wie kan mij over de arabier wat vertellen???( geschikt voor dressuur, springen, endurance,...) ge weet wel e?!?

aja, en weet hoeveel een arabier ongeveer kost?? eentje van ongeveer 5 jaar jong. en liefst niet te klein.

alvast bedankt he iedereen ! ! !
groetjes van mij

-xXx-

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:07

Ik wou ook heel graag een Arabier..
Ik zocht ook een jonge grote arabier, helaas zijn er niet veel grote arabieren. Rolleyes

Ik ben toen bij een aantal wezen kijken waaronder een Fokkerij. Dat zou je een keer kunnen doen, ik ben er bij een in Zeeland wezen kijken, erg leerzaam, hebben van alles laten zien echt heel vriendelijk. Ze hadden daar ook voornamelijk Grote Arabieren. Hun waren gericht aan het fokken om de Arabieren groter te maken in de toekomst. Daar moest je toch wel al gauw aan een €5000,- denken voor een Arabier, met wel goede papieren en verdere fokmogelijkheden etc.
Ja, ik zou je aanraden om eens bij een Fokkerij te kijken.

Zelf heb ik nu geen Arabier, want ik moest echt een groter paard. Ik ben toen op de Nrps'ers gaan kijken en die heb ik nu ook!
Een engels volbloed x Arabier, met een geweldig Karakter. Vaak komen uit Kruisingen met Arabieren geweldige paarden, een prachtig uiterlijk met een makkelijk karakter. Vaak ook ruimere gangen, wat voor de Dressuur gunstig is, maar dat ligt er net aan waar je mee kruist natuurlijk. Mijn instructrice vond dit een verstandige keus, zo had ik toch nog een beetje m'n "Arabier", en had ik toch een groter paard waarmee ik verder kan komen in de Dressuur.

Arabieren kun je over het algemeen voor alles gebruiken, kijk eens in het Profiel van Margon, zij doet erg veel met haar Arabiertje. Lachen
Veel succes!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:59

Waarom wil je perse een arabier kopen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:13

Ik heb een arabier......... gekregen! Lang verhaal Knipoog

In mijn onderschrift staan nog een paar leuke arabjes te koop. Leuke karakters hebben ze allemaal Lachen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:16

Sjellii schreef:
Een engels volbloed x Arabier, met een geweldig Karakter.

Dan heb je nu toch gewoon een Anglo Arabier? (arab x volbloed)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:24

whoopylover schreef:
Dan heb je nu toch gewoon een Anglo Arabier? (arab x volbloed)

Hmm, nog nooit zo over nagedacht.. Blond

Maar hij staat toch echt bij het Nrps Stamboek ingeschreven, zn Mams was Engels Volbloed, maar staat onder het Kwpn Stamboek dus misschien zit het hem daarin.

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:26

Momenteel is de markt zodanig dat je voor de prijs vanaf euro 2000 al een volbloed arabier kunt kopen. Wil je iets meer kwaliteit dan ben je al snel tussen de 3 en 4 duizend euro kwijt of zelfs meer. Kijk eens in mijn profiel; ik heb een volbloed arabier stermerrie. Zij is geschikt voor: dressuur, buitenritten, shows, fok, therapiepaardje, springen vindt zij niet zo leuk en hard draven juist wel weer. Ik geef haar veel beweging op de stem zonder longeerlijn. Kijk anders eens op www.arabischevolbloeden.nl daar vind je meer liefhebbers van de arabier. Ga eens bij een paar fokkers kijken, ga naar shows en wedstrijden (dressuur, endurance, etc.) binnen en buiten het AVS (arabieren stamboek) en oriënteer je goed.

Een Volbloed Arabier gaat voor zijn baas door het vuur als de vertrouwensbasis goed is, is zeer op de baas gericht, is eerlijk en zeer veelzijdig. Ook een grotere, zwaardere en langere ruiter past op de arabier. Ze zijn zeer sterk, hard beenwerk, harde hoeven. Meestal is de stokmaat zo tussen de 1.50m en 1.55m, groter en kleiner kan ook.

Eens een arabier, altijd een arabier

KiMmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:18

Ik heb ook een arabier..

Hij was ruim E 3000,-
Op internet heb ik heel verschillende prijzen voor arabieren gezien..
Maar grote zijn zoals Sjellii al zei moeilijk te vinden..
Niet dat ik perse een arabier zocht maar ach..

Het karakter van mijn arabier is dat ie je graag in de maling neemt..
Dit houdt in dat hij er af en toe vandoor gaat, of schrikt van dingen die hij helemaal niet eng vindt..
Maarja dat vind ik niet erg..
Ik heb er een heel fijn paardje aan.. Lachen
Je kan er wel veel kanten mee op, maar dan moet je er wel 1tje hebben die niet zo heel erg schrikkerig is..
Maarja dat is op zich nog wel te vinden denk ik..

farrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 21:58

xtwisterx schreef:
Waarom wil je perse een arabier kopen?

omdat ik dat SupER mooie paardjes vind. en ook dus als je een goede vertrouwen in elkaar hebt , dat het paardje wel zoveel mogelijk zijn best zal doen. ik ben gewoon verliefd op arabieren. het mag dan ook wel een beetje een ondeugende arabier zijn *LOL*

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:49

Arbieren zijn enorm betrouwbare paardjes, en inderdaad zeer mooi!
bij ons kost de gemiddelde Arabier (wel zwart) rond de 4000€
maar als je onderaan in mijn profiel kijkt heb ik een koopje staan. Knipoog
groetjes
sarah

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:48

Bij mij op stal fokt de zoon van de eigenaar ook arabieren. En er zitten erg mooie paarden bij.
Met de arabieren wordt dressuur gereden, gesprongen en buitenritjes gemaakt. Geen idee wat ze kosten, kan ik eventueel navragen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:09

Mij niks, alleen de castratie kosten Lachen, ik heb m gekregen van de baas van mijn vroegere verzorgpaarden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:28

Mijn arabje staat ook te koop. Is niet erg groot, 1.47. Erg goede afstamming en ruime bewegingen. Het is een merrie van vier jaar. Ik heb haar twee jaar geleden gekocht van een bij het AVS bekende fokker. Ze is niet geschikt voor erg beginnende ruiters. Maar dat zijn volgens mij de meeste jonge paarden niet Knipoog Vraagprijs is notk. PB maar voor meer info