leren laarzen, rits bij voorkant??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

leren laarzen, rits bij voorkant??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:13

ik heb heeeeele mooie leren laarzen gezien. ze zijn van het merk rectiligne en dan een dure uitvoering.
gemaakt van kalfsleer en gevoerd met rundleer, met hoge dressuurboog en deze laars heeft aan de voorkant (niet helemaal vooraan, maar dan iets meer naar binnen) een rits.

heeft iemand ervaringen met de rits op die plek of met dit type van de rectiligne laarzen? ik geloof dat het type hannover heet

hier een afbeelding (URL omdat het plaatje nogal groot is)
het gaat om de achterste laars, de voorste is het model wien
http://www.rijlaarzen.nl/rectiligne-oslo-wien.jpg

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:19

jah, ik heb ervaring met deze laars!
nou je merkt er helemaal nix van als je op je paard zit. wel jammer vind ik dat als je er mee gaat lopen je rits zo opvalt. toen de rits aan de achterkant zat, viel die minder op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:21

ik vind ritsen aan de achterkant heel vervelend omdat die zo snel kapot gaat als je sporen draagt... heeft deze rits een langere levensduur?
en hoe is de laars verder? is het leer soepel? blijft hij lang mooi?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:26

ik heb ze nog niet zo lang (pas 2 maanden) en tot nu toe blijven ze nog altijd mooi maar wel goed 'verzorgen' na het rijden. ik vind de laars erg fijn, moest wel lang inlopen voordat ik ze zonder pijn aan kon hebben, echt iedere dag 10 min trap op, trap af.... of die rits kapot ging met het dragen van sporen kan ik niet mee praten want ik draag geen sporen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:45

die van petri met de rits aan de voorkant zijn ook heel mooi.

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:47

marloezzke schreef:
die van petri met de rits aan de voorkant zijn ook heel mooi.

Ja die vind ik mooier als deze persoonlijk . Dat model van Petrie heet Polo, weet alleen nog steeds niet hoe duur die zijn.. dus als iemand dat weet Pling

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:01

het probleem is alleen dat ik hier in de buurt geen petrie kan krijgen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:02

ik heb een afbeelding van die van petrie gezien, maar die vind ik dus echt niet mooi...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:25

LiSSy schreef:
ik vind ritsen aan de achterkant heel vervelend omdat die zo snel kapot gaat als je sporen draagt... heeft deze rits een langere levensduur?
en hoe is de laars verder? is het leer soepel? blijft hij lang mooi?

Waar zitten jou sporen dan ergens? Om je kuiten Verward

Mijn rits stop namelijk ver boven mijn enkel en mijn sporen komen daar helemaal niet bij in de buurt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:47

de ritsen van reciligne gaan door tot aan de zool Knipoog

die van MH gaat trouwens ook door tot aan de zool

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:06

Ik heb in mijn cavallo's ritsen laten zetten op deze plek. Volgens de schoenmaker erg ongebruikelijk, maar ik vind het superhandig!
Op deze plek, komt nl. het minste vuil aan de laars, waardoor er ook geen zand tussen de rits komt tec. En als je op het paard zit, zie je er niets van. Ik heb dan wel de rits doorlopen tot aan de enkel, en niet tot beneden.
Dus ik vind die rits op die plek super Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:07

Een rits aan de binnenvoorzijde wordt bijna door alle laarzenfabrikanten toegepast. Bij Könings (zie afbeelding) en Petrie heb ik goede ervaringen. Altijd wel een riempje met gesp op drukknoop laten zetten bovenaan de rits omdat 'ie anders tijdens het rijden zal opengaan.
Afbeelding
Het voordeel van ritsen op deze manier plaatsen is dat ze minder druk krijgen bij het buigen van je been (opspannen kuit). Wanneer je op het paard zit, ziet niemand het en ook raakt de rits je zadel niet. Hier in het noorden heb ik nu een paar tevreden klanten rondrijden met de ritsen aan de binnenvoorzijde. Da's trouwens wat anders dan bij het Polo-model, want dan zit de rits midden-voor!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:09

Ik vind het heel erg mooie laarzen, maar voor die prijs kan je ook andere mooie laarzen kopen!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:42

Derby heeft trouwens nu een nieuw model. Super mooi en zacht volnerf rundleer en dan met rits aan de achterzijde. Je kunt er ook voor kiezen om er eventueel een elastische vetersluiting op de wreef bij te laten zetten. Zelfde prijs Haha!
Afbeelding
De laars is er ook voor kids! Eventueel maatwerk is dan bij de prijs inbegrepen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 15:14

Lydiia schreef:
Ik vind het heel erg mooie laarzen, maar voor die prijs kan je ook andere mooie laarzen kopen!

daar vraag ik niet om, zo snugger ben ik zelf ook wel Knipoog