ik ben op zoek naar de afkomst van mijn huidige tuigpaard Simon B,omgedoopt tot scottie. hij is gefokt bij een oude hobbyfokker:G.H. Bruggink te oldebroek. deze heeft hem verkocht aan zijn buurmeisje,die meer paarden van de man had overgenomen. na een tijdje begon dit meisje te vallen over het luchtzuigen wat simon deed. de fokker wilde het paard terug nemen,en plotseling was simon aan een ander verkocht. zij vertelde ons dat hij van zijn 3de tot 4,5de jaar 7 eigenaren(handelaren)heeft gehad. hij is uiteindelijk aangeboden bij manegehouder Hop,hoeve hopstein te vledder. deze man heeft hem in de manegelessen gehad,in enkel en tweespan en jan plezier ritten. hij heeft hem ongeveer een half jaar gehad,ik heb hem gekocht half juli.
naam:Simon B vader:Renovo moeder:mascotte(05-03-1994)
afstamming van de moeder: Harald*Renovo
kleur:lichtbuin aftekeningen:beide achterbenen wit,rechtsvoor wit been achter oplopend. brede bles,omvat linker neusgat,witte vlek onder zijn buik,vlak voor zijn koker.
bijzonderheden uiterlijk:extreem hoge heupbeenderen,als hij onbespierd/magertjes is heeft zijn achterhand veel weg van een koe. snelle spieropbouw,mooie glans.
bijzonderheden innerlijk:kijkerig,fel,werklustig,enorm veel energie. altijd vrolijk en vriendelijk.
hij is ooit eens officieel in de B gestart,1 maal.springt graag en zeer goed,is ook met dressuur zeer lenig.
wie kent deze geweldenaar?
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-04 22:59
kom op mensen...er moet iemand in het noorden zijn die deze kanjer kent! wie kan mij vertellen hoe ik er een foto bij moet zetten?