paard eet van vlas ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan1

paard eet van vlas ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:58

1 paard eet bij ons behoorlijk van het vlas. Ik gooi geregeld over de hele dag plakken stro en hooi bij, maar ze blijft maar eten. De hele dag is ze bezig met kauwen.

Nu vraag ik me af: kan het kwaad en....wat krijgt ze nu eigenlijk binnen. Er zal toch geen voedingswaarde aan het vlas zitten, meer een vuller?

Weet iemand dit? Verward

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:23

ha die suzan, laten reactie op je topic maar kwam hem toevallig tegen. eet je paard nog steeds vlas? koliek komt regelmatig voor bij vlas, paard van een vriendin leek gezond en stond net 2 dagen op vlas, toen werd hij licht koliekerig, mest opgevangen en wat bleek: na het oplossen in water zat er allemaal vlas in het water en het paardje heeft twee dagen met verstoppingskoliek gestaan! vlas neemt erg veel vocht op en zuigt dus ook het vocht in de darmen op waardoor je verstopping krijgt, oppassen dus!
groetejes fi

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:28

Wat ik ooit gehoord heb van een DA is dat als een paard eenmaal verstopt zit met vlas, en je gaat hem opereren, dat het gewoon afgelopen zaak is. Dus ik zou wel goed oppassen
Het is wel vreemd dat hij vlas blijft eten, terwijl hij genoeg hooi en stro heeft. Eet hij alleen het schone vlas of ook het vieze?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:45

Mijn paardje at ook altijd vlas. Een mannier om dit tegen te gaan is
door het te besprenkelen met azijn. Bij mij hielp dat goed.
Of anders overgaan op zaagsel.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:42

Citaat:
ha die suzan, laten reactie op je topic
ha die Fi, zeker tijd over Knipoog ?

Dat paard eet nog steeds regelmatig vlas. Ik hou het zo vies mogelijk (bah he?) omdat ze het nu minder eet dan toen het schoon was. Paard krijgt 6x per dag plak hooi en stro om toch maar regelmaat in de darmen te krijgen. Als deze merrie in een strostal staat, staat ze ook echt de hele dag te eten.

Geen van de andere paarden eten vlas, zij wel. Onvoorstelbaar gewoon.

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:47

Haha, tja, rustig hier en moet toch aanwezig zijn duzzz....dan maar info zoeken enzo, ook leuk ! wat een vreetzak zeg! misschien wat water met azijn er over heen sprenkelen? tja, aan het menu zal het niet liggen jullie kennende, dus gewoon een onverbeterbaar paard . nou ja, als ie lekker blijft poepen Haha! zal de schade wel meevallen!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:49

Citaat:
Wat ik ooit gehoord heb van een DA is dat als een paard eenmaal verstopt zit met vlas, en je gaat hem opereren, dat het gewoon afgelopen zaak is. Dus ik zou wel goed oppassen

dat vertelde mij vorige week ook een verkoper van...houtkrullen. Ik dacht dat dit een soort van verkooptechniek was. Heb hem ook gevraagd dit te bewijzen. Dat kon hij niet.

Ik heb nog nooit gehoord van dergelijke gevallen...... Die zullen dan zeker komen, omdat veel paardenmensen overgaan op vlaslemen, zo ook hengstenhouder Nijhof en die kan zeker niet elk paard in de gaten houden....
Dit paard eet liever schoon vlas, maar als stro en hooi op is, gaat ze door met zoeken of er ergens nog een schoon vlasstukje in haar stal is te bekennen. Ik hou de stal zo vies mogelijk.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:50

oke, ik gooi een fles azijn leeg in d'r stal. Nu

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:52

tja, ik ken in mijn kleine paardenwereldje in ieder geval al 3 paarden die er koliek van hebben gehad, is dus minder veilig dan de fabrikanten van vlas roepen, verder wel geniaal spul!

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:56

je kan ook een kruiwagen vlas van een ander paard in je stal gooien. bij ons op stal zijn ook een paar paarden die vlas eten, maar als er vlas van een ander paard bij komt raken ze het niet meer aan.