Hoe lang kan je verdovend poeder gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Hoe lang kan je verdovend poeder gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 15:31

Vanavond voor het eerst weer echt een stuk met Tal stappen, heb poedertje om dr ietwat gedrogeerd te houden. Mijn vraag is, hoe lang (hoeveel dagen) kan je dat gebruiken om dr wat rustiger te houden nu ze weer wat mag doen? Het lijkt me niet echt supergezond, maar durf even niet zonder (na 2 weken boxrust) met dr aan de slag te gaan....

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:26

ik weet niet precies wat voor poeder je geeft...Mijn paard krijgt al een maand of twee elke dag een kleine hoeveelheid tranquigel. In totaal stap ik al 5 maanden ivm een peesblessure. Bepaalde middelen kan je langere tijd geven zonder dat het slecht is. Voor mijn paard is tranquigel in elk geval een stuk 'beter' dan in het rond springen. Succes ermee!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:21

Is het Vetranquil of vergelijkbaar? Je kan het op zich lang geven; ik heb het toen 3 maanden moeten geven ivm een griffelbeenbreuk en het paard was anders echt niet te hanteren. Dit was overigens op advies van de dierenarts en voor ons beider veiligheid...(paard en mij)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:36

he ben ik weer de naam vergeten, volgens mij begint het met een klinker, o, o ooooh nogwat. Hoef gelukkig niet zo heel lang te stappen, het is meer om te voorkomen dat ze niet uit dr dak gaat als ze weer wat mag doen. Dus hoop het eigenlijk zondag voor het laatst te hoeven gebruiken. Morgen maar weer even op het etiketje kijken!